MSF ou Médecins Sans Frontières est une organisation humanitaire internationale qui apporte une aide médicale d'urgence à des populations confrontées à des crises menaçant leur survie, et ce, depuis bientôt cinquante ans. D'ailleurs Médecins Sans Frontières a reçu le prix Nobel de la Paix en 1999. Zones de conflits armés, épidémies, pandémies, catastrophes naturelles ou accès limité aux soins de santé, voici nos terrains d'intervention. Toutes ces situations nécessitent des ressources médicales et logistiques adaptées dont les autorités sanitaires et les ministères de la Santé ne disposent pas, ou pas en nombre suffisant, c'est pourquoi une assistance médicale internationale est essentielle aux populations.
Si vous avez entendu parler des actions humanitaires MSF, c'est parce que MSF prend la parole publiquement pour tenter de faire sortir une crise de l'oubli, alerter l'opinion sur des exactions commises loin des caméras, critiquer les insuffisances du système de l'aide, ou lorsque l'assistance est détournée de son objectif premier pour servir des intérêts politiques.
Réunies autour d'une même charte, les équipes de MSF sont composées de personnel médical, logistique et administratif venant de tous les continents. Volontaires internationaux ou employés localement, ces équipes apportent leurs secours dans le respect des principes de l'action humanitaire et de l'éthique médicale.
Chez MSF, nous nous engageons à avoir une culture inclusive qui encourage et soutient les diverses voix de nos membres du personnel. Nous nous efforçons de créer des lieux de travail où des équipes de personnes ayant des origines, des caractéristiques, des perspectives, des idées et des expériences différentes travaillent ensemble pour la mission sociale de MSF afin de créer de meilleurs résultats pour nos patients et les communautés avec lesquelles nous travaillons.
Nous accueillons les candidatures de personnes de tous les sexes, âges, orientations sexuelles, nationalités, races, origines, religions, croyances, capacités et toutes autres caractéristiques de diversité.
MSF ne tolère pas l'exploitation et les abus sexuels, ni aucune forme de discrimination ou de harcèlement, y compris le harcèlement sexuel. Tous les candidats sélectionnés seront donc soumis à une vérification des références.
Depuis sa création par quelques bénévoles en 1981, MSF Suisse et le centre opérationnel de Genève a bien grandi ! Aujourd'hui, plus de quatre cents salariés, aidés de bénévoles soutiennent les 73 projets sur le terrain.
Si vous souhaitez rejoindre nos équipes terrain consultez les profils recherchés sur notre site :
https://www.msf.ch/travailler-avec-nous
Inclusivité et Diversité chez MSFVos qualifications et votre expérience ne correspondent pas exactement à toutes les exigences ?À MSF OCG, nous nous engageons à promouvoir une culture inclusive qui soutient et amplifie les voix diverses de nos collaborateurs. Nous nous efforçons de créer des environnements de travail où des équipes de personnes aux parcours, caractéristiques, perspectives, idées et expériences variés collaborent pour faire avancer la mission sociale de MSF et améliorer les résultats pour nos patients et les communautés avec lesquelles nous travaillons.Nous comprenons que certaines personnes peuvent hésiter à postuler si elles ne répondent pas à toutes les exigences du poste. Les recherches montrent que cela est particulièrement vrai pour les femmes. Si vous pensez que votre profil correspond bien à ce poste, nous vous invitons à postuler, même si vous ne remplissez pas toutes les qualifications listées.Nous encourageons les candidatures de personnes de tous genres, âges, orientations sexuelles, ethnies, origines, religions, croyances, situations de handicap et toutes autres caractéristiques de diversité.MSF ne tolère aucune exploitation ou abus sexuels, aucune forme de discrimination ou de harcèlement, y compris le harcèlement sexuel. Tous les candidats sélectionnés feront l'objet de vérifications de références.Contexte & MissionMédecins Sans Frontières est une organisation médicale et humanitaire internationale indépendante qui fournit des soins aux personnes dans le besoin, aux personnes touchées par des catastrophes naturelles ou causées par l'homme et aux victimes de conflits armés, sans discrimination et sans tenir compte de la race, de la religion, des croyances ou de l'appartenance politique (Charte de MSF).Sous la supervision de la Coordinatrice Marketing, le/la Chargé(e) de Projets Marketing Relationnel sera principalement responsable des campagnes de fidélisation des donateurs one-off standards et middle donor. Il/elle collaborera étroitement avec les membres de l'équipe pour concevoir et déployer des campagnes multicanales (print, digital) et assurer un suivi rigoureux des résultats, des budgets et des performances.Les missions pourront évoluer en fonction des priorités stratégiques et des besoins de l'organisation et seront le cas échéant être redéfinies chaque année lors des entretiens annuels.L'équipe marketing fait partie de la cellule « Recherche de fonds grand public » qui est l'une des 7 cellules du département Communication et recherche de fonds de Médecins Sans Frontières Suisse. L'équipe marketing travaille en collaboration avec la cellule Donor Care, Middle Donor et Legacy pour garantir une communication cohérente auprès des donateurs de MSF.L'équipe marketing travaille également en synergie avec les autres équipes du département Communication et Fundraising pour mener à bien des projets transversaux.Principales responsabilités Responsabilités principales : Stratégie et mise en œuvre des campagnes de marketing relationnel· Élaborer les stratégies multicanales annuelles et le budget pour les projets relevant du périmètre du poste· Concevoir le plan d'action et coordonner des campagnes print pour la fidélisation des donateurs one off standards et Middle donor, en gérant :o La proposition des contenus et la rédaction des textes.o La mise en page avec un graphiste.o Les traductions avec les traducteurs.o La coordination de la production avec le Chargé de Fabrication.o Les validations internes.· En collaboration avec l'équipe digitale, développer des dispositifs digitaux complémentaires aux campagnes imprimées.· Proposer et tester des idées innovantes pour améliorer les performances des campagnes.· Assurer la cohérence des parcours donateurs et des points de contact dans le CRM (Customer Insight).2. Stratégie et mise en œuvre des parcours donateurs secondaires· Définir la stratégie annuelle des parcours donateurs secondaires· Concevoir le plan d'action et coordonner les points de contact imprimés et digitaux pour la fidélisation des donateurs one off standards et Middle donor, en :o Proposant des contenus et en rédigeant des textes.o Coordonnant la mise en page par un graphiste pour les points de contact imprimés.o Coordonnant la mise en production dans Customer Insight par l'équipe digitaleo Coordonnant les traductions.o Gérant les validations internes.o Assurer la cohérence des parcours donateurs secondaires dans le CRM (Customer Insight).3. Analyse et suivi des résultats· Travailler avec les data analystes pour évaluer la performance et la rentabilité des actions et campagnes multicanales.· Assurer un suivi rigoureux des budgets et produire des recommandations stratégiques basées sur les résultats.4. Participation à la réflexion stratégique· Contribuer à l'élaboration de la stratégie du budget annuel de la cellule marketing.· Participer aux réflexions sur l'amélioration des outils de fundraising et des initiatives multicanales.· Réaliser une veille stratégique sur les tendances du marché, les activités des autres sections MSF et les innovations sectorielles.5. Collaboration interservice et supportCollaborer avec la cellule digitale pour assurer l'alignement des dispositifs en ligne avec les campagnes de fidélisation.Travailler en coordination avec la cellule Donor Care pour garantir une communication cohérente auprès des donateurs.Soutenir le service relations donateurs pour les sollicitations issues des campagnes de marketing relationnel.Participer activement aux réunions de l'équipe, aux projets transversaux et aux initiatives stratégiques.Prendre en charge des projets spécifiques confiés par le manager ou le directeur du département.Participer aux réflexions stratégiques annuelles concernant le budget et les développements d'outils de recherche de fondsParticipant activement aux réunions d'équipe et du département.Effectuer des déplacements pour des visites de prestataires & maintenir une veille stratégique sur les tendances du marché et les activités des autres sections MSF & ONG en Suisse afin de proposer des solutions innovantes et compétitives.Gérer tout autre projet ou tâche confié par le manager ou le directeur du département administrativesProfil recherchéEducationDiplôme universitaire ou formation équivalente en Marketing, fundraising, ou titre jugé équivalent.ExpérienceEssentiel : Minimum 3 ans dans un poste similaire, idéalement dans le domaine du marketing relationnel et du fundraisingCompétences Techniques· Connaissance approfondie des principes de base de la collecte de fonds multi-canal (print, digital).· Expérience en gestion de campagnes multicanales.· Excellentes capacités de rédaction.· Connaissance approfondie de la chaîne graphique· Connaissance approfondie d'outils CRM.· Maîtrise des outils bureautiques (Word, Excel, PowerPoint) et des environnements digitaux.LanguesEssentiel : FrançaisDesirées : Anglais AllemandQualités personnellesExcellente gestion des priorités et sens de l'organisation.Capacité à respecter les délais avec rigueur.Résistance au stress et capacité à gérer plusieurs dossiers simultanément.Autonomie et esprit d'initiative.Agilité et flexibilité pour s'adapter à des situations variées et imprévues.Orienté(e) vers la résolution de problèmes.Facilité à intégrer une équipe et à collaborer efficacement.Dynamisme et curiosité intellectuelle Conditions de travail· Poste à temps plein 90% (36h/semaine)· Contrat à durée déterminée de 3 mois· Lieu de travail : Genève· Date de début idéale : 08.12.2025· Salaire mensuel brut (à 90%) : de CHF 6'552,9.- à CHF 7'545,6.- (salaire en fonction de l'expérience équivalente et de la grille salariale interne).· Vacances payées : 25 jours par an, pro rata temporis, plus les jours fériés suisses tombant pendant la durée du contrat.· Caisse de pension : contribution à la caisse de pension (2e pilier-LPP) couverte à raison de 3/4 par MSF et 1/4 par l'employé.· Aide à la relocalisation en cas de déménagement d'un autre pays vers la Suisse.Comment postulerLes candidats sont invités à soumettre leur candidature via uniquement notre plateforme de recrutement en respectant les conditions suivantes.CV (maximum 2 pages)Lettre de motivation (maximum 1 page)Les documents doivent être rédigés en français ou en anglais.La date limite de dépôt des candidatures est fixée au 30 Novembre 2025.Veuillez noter que nous nous réservons le droit de clore cette offre plus tôt si nous recevons un nombre suffisant de candidaturesPOSTULEZ ICI
Inclusivité et Diversité chez MSFVos qualifications et votre expérience ne correspondent pas exactement à toutes les exigences ?À MSF OCG, nous nous engageons à promouvoir une culture inclusive qui soutient et amplifie les voix diverses de nos collaborateurs. Nous nous efforçons de créer des environnements de travail où des équipes de personnes aux parcours, caractéristiques, perspectives, idées et expériences variés collaborent pour faire avancer la mission sociale de MSF et améliorer les résultats pour nos patients et les communautés avec lesquelles nous travaillons.Nous comprenons que certaines personnes peuvent hésiter à postuler si elles ne répondent pas à toutes les exigences du poste. Les recherches montrent que cela est particulièrement vrai pour les femmes. Si vous pensez que votre profil correspond bien à ce poste, nous vous invitons à postuler, même si vous ne remplissez pas toutes les qualifications listées.Nous encourageons les candidatures de personnes de tous genres, âges, orientations sexuelles, ethnies, origines, religions, croyances, situations de handicap et toutes autres caractéristiques de diversité.MSF ne tolère aucune exploitation ou abus sexuels, aucune forme de discrimination ou de harcèlement, y compris le harcèlement sexuel. Tous les candidats sélectionnés feront l'objet de vérifications de références. Contexte & MissionMédecins Sans Frontières est une organisation médicale et humanitaire internationale indépendante qui fournit des soins aux personnes dans le besoin, aux personnes touchées par des catastrophes naturelles ou causées par l'homme et aux victimes de conflits armés, sans discrimination et sans tenir compte de la race, de la religion, des croyances ou de l'appartenance politique (Charte de MSF).Le/la Team Leader Face to Face (F2F) est un membre de la cellule d'Acquisition de Donateurs réguliers, l'une des cellules métiers du Département de la Communication et de la Recherche de Fonds. Il/elle dépend hiérarchiquement du/ de la Coordinateur-trice Programmes et F2F Romandie. Il/elle aura pour mission d'acquérir de nouveaux Donateurs réguliers F2F et de s'assurer du bon déroulement des campagnes F2F sur les spots, en motivant et formant les équipes et en s'assurant d'une bonne gestion du stand. Il-elle est responsable de l'atteinte des objectifs tant quantitatifs que qualitatifs Principales responsabilités En collaboration avec le/la Responsable hiérarchique :Participation à la réflexion autour de la stratégie de campagnes F2FParticipation à la préparation et gestion des planning hebdomadaires/mensuels des équipesParticipation au recrutement des Fundraisers en Suisse RomandeGarantir la réalisation des objectifs d'acquisitionReporter la qualité des spots selon des KPI clairement établisParticipation au développement et application de la stratégie de formation individuelleSoutien dans la mise en œuvre de la stratégie opérationnelle du Fundraising, pour l'atteinte des KPIs quantitatifs et qualitatifs De manière autonome - Acquisition de Donateurs réguliers :Etre le premier contact avec les autorités locales, la police ou, le cas échéant, les autres professionnels de la collecte de fonds F2F sur le site d'affectationInformer les personnes intéressées sur le travail et les activités de Médecins Sans FrontièresAcquérir des nouveaux donateurs réguliers au moyen d'un procédure de prélèvement automatiqueEtre un modèle à suivre pour toute l'équipe, concernant le travail de collecte de fonds F2F (role-model)Faire le suivi téléphonique des LSV incomplets selon procédures internes De manière autonome - Gestion d'équipe et de la performance :Contrôler et gérer la performance des équipes sur le terrainAssurer la cohésion et la formation continue de l'équipe présente sur le même siteEtre le premier garant de la motivation des fundraisers F2F: discours motivationnels, feedbacks personnels, encouragements, points réguliers sur les objectifs et la performance, ou autreGarantir un début et une fin de travail ponctuels ; en accord avec le/la Coordinateur-trice Programmes et F2F en cas de départ anticipé sur le même siteGestion du déroulement des journées et des pauses des fundraisers F2F présents sur le même site et en accord avec le planningDonner des feedbacks permanents sur les performances, l'envie et la motivation, ainsi que le comportement général des fundraisers F2F au/ à la Coordinateur- trice Programmes et F2FPremier interlocuteur en cas de maladie et pour les demandes de congésAssurer le respect des critères de qualité de travail par tous les membres de l'équipeUtiliser les outils « de rue » en lien avec la stratégie de formation pour la formation continue des fundraisers F2F, via des sessions de coaching et un accompagnement de qualité en collaboration avec le/la Coordinateur-trice Programmes et F2FAssurer le transport, la propreté et l'ordre sur le stand en lien avec les standards de qulité MSFInformer immédiatement le/la Coordinateur- trice Programmes et F2F en cas d'inconduiteGarant de la qualité des LSV : contrôler et documenter la qualité des formulaires de soutienEnvoi quotidien des formulaires de soutien à l'unité de traitement des LSVReporting de la performance de l'activité et de la performance individuelle de chaque Fundraiser En collaboration avec l'Assistante log & Admin :Tenir un document récapitulatif de tout le matériel F2F, et assurer un suivi rigoureux avant, pendant et après les campagnesEffectuer l'inventaire et transmettre à l'avance les besoins supplémentairesS'assurer que tout le matériel nécessaire pour le travail quotidien des équipes (Welcome Packs, formulaires, journaux Réactions, roll-ups, habillage des stands, bannières, rapports annuels, etc) est en bonne quantité en tout temps sur les lieux de travailEn charge de la préparation des stands avant chaque campagne Autre :Participe aux réunions du département, de la celluleÊtre force de proposition, visites de nouveaux sites et emplacements potentiels de F2F selon demandes de la/du Coordinateur-triceDisponibilité téléphonique en tout temps pendant les jours ouvrables convenusPartage quotidien de la performance de la journée selon le format demandé Profil recherchéEducationUne formation en vente/marketing est un atoutUne formation en ressources humaines est atoutUne formation en management est un atout ExpérienceExpérience en tant que Fundraiser Face-to-Face (ou équivalent recruteur-trice de donateurs, dialogueur-e, « canvasser », collecteur-trice de fonds) est un atoutExpérience dans un service commercial ou service clients, ou tout autre métier en lien avec la communication est un atout Compétences TechniquesExcellente communication oraleExcellentes capacités de persuasion et négociationSens de l'écoute développéPersonne orienté(e) qualité et résultatsEsprit d'équipe et de collaboration développéExcellente gestion du stress LanguesFrançais : Excellent niveau (oral & écrit)Anglais et/ou Allemand : un atoutItalien : un atoutToute autre langue parlée & écrite : un atout Qualités personnellesOrienté-e résultatsRigueur et sens de l'organisationAutonomie, polyvalence et force de propositionPersonne motivée et positive, s'adaptant au changementTrès bonnes aptitudes en relations interpersonnelles et sens de l'écoute activeEsprit d'équipeIntérêt marqué pour l'humanitaireRésistance au stressBonne condition physiqueGrande flexibilité du temps de travail (jours et horaires)Excellente présentation Conditions de travailPoste à 80% (mercredi - samedi)Contrat à durée déterminée de 06 mois (fin de contrat au 11 juillet 2026)Lieu de travail : GenèveDate de début idéale : 06.01.2026Salaire mensuel brut (à 80%) : de CHF 4'935,2.- à CHF 6245,6.- (salaire en fonction de l'expérience équivalente et de la grille salariale interne).Vacances payées : 25 jours par an, pro rata temporis, plus les jours fériés suisses tombant pendant la durée du contrat.Caisse de pension : contribution à la caisse de pension (2e pilier-LPP) couverte à raison de 3/4 par MSF et 1/4 par l'employé.Comment postulerLes candidats sont invités à soumettre leur candidature via uniquement notre plateforme de recrutement en respectant les conditions suivantes.CV (maximum 2 pages)Lettre de motivation (maximum 1 page)Les documents doivent être rédigés en français ou en anglais. La date limite de dépôt des candidatures est fixée au 21 décembre 2025Veuillez noter que nous nous réservons le droit de clore cette offre plus tôt si nous recevons un nombre suffisant de candidatures de qualité.POSTULEZ ICILes candidatures seront traitées de manière confidentielle.Seules les personnes présélectionnées seront contactées.Nous ne souhaitons pas utiliser les services d'agences de recrutement ou de placement.
Inclusivity and Diversity at MSFDo your qualifications and experience not exactly match all requirements of the job?At MSF OCG, we are committed to an inclusive culture that supports and amplifies the diverse voices of our staff members. We strive to create workplaces where teams of people with diverse backgrounds, characteristics, perspectives, ideas and experiences work together to advance MSF's social mission and create better outcomes for our patients and the communities we work with.We understand that some people may hesitate to apply for employment if they don't meet all listed job requirements. Research shows that this is especially true for women. If you believe your profile is a good match for this position, we invite you to apply even if you don't fulfil every listed qualification.We encourage applications from individuals of all genders, ages, sexual orientations, ethnicities, background, religions, beliefs, ability status, and all other diversity characteristics.MSF does not tolerate sexual exploitation and abuse, any kind of discrimination or harassment, including sexual harassment. All selected candidates will undergo reference checks.Context & missionMédecins Sans Frontières is an independent, international medical and humanitarian organization that provides care to people in need, people affected by natural or man-made disasters, and victims of armed conflict, without discrimination and without regard to race, religion, creed or political affiliation (MSF Charter)."The MSF office in Zurich represents the organization towards public and private stakeholders, as well as the Swiss government and supports MSF OCG in Geneva in the areas of fundraising, human resources, media and public relations in non-French speaking Switzerland.The Assistant and Officer Manager provide administrative support to the MSF Representative and Zurich Head of Office, including external relations and ensures the smooth running of the Zurich office administration, facilities management, as well as front office. "Tasks & ResponsibilitiesSupport, the Head of Zurich Office in managing the daily agenda, appointments, and meetings of the organization (internal and external).Support in the organization of office/Department meetings and events hosted at or by the Zurich office, including agenda setting, minute-taking, and logistical arrangements.Responsible for front desk duties, including visitors, official email, and telephone enquiries and processing of requests.Manages the office's administrative needs, including stock management of office and facility material, invoice management.Coordinates with Logistics Geneva and various local service providers.Coordinates internal knowledge management of information and archiving.Provide backup support to Zurich staff as neededYour profileEducationEssential : Commercial school with a federal examination or similar qualificationCommercial School with a Federal examination or similar qualificationTertiary degree or equivalentDesired : Additional relevant qualifications or certifications ExperienceEssential :Previous experience as an assistant in project coordination or management.Project managementDesired : Experience with an NGO/international organization is a plus.LanguagesEssential:German and Swiss German (fully fluent C2)French and English (C1 fluent written/oral)Desired:Italian would be a plusSkills/ Technical competenciesGood secretarial skills, client oriented (writing / oral) with attention to detail.Facility and event management.Exposure to the NGO world and/or humanitarian topics, a plus.Proficiency in IT, internet navigation, and office softwarePersonal Abilities/QualitiesOrganized, with good planning skills and attention to detail.Dynamic and motivated with good people skills and diplomatic attitudeTeam player, Autonomous, Creative and aptitude for taking initiativesValues the working environment (both processes and premises)Values the happiness and satisfaction of staff membersFlexible and open to changeAbility to work in a multi-cultural, multi-disciplinary teamTerms of employmentFull-time position 100% (40h/week)Open-ended contractWorking place: Zurich, SwitzerlandIdeal start date: January 5th, 2026Gross annual salary (for 100%): from CHF 80'856.- to CHF 97'224.- (salary commensurate with equivalent experience and internal salary grid)Paid vacation: 25 days per year, prorate temporis, plus any Swiss public holidays falling within the contract period.Pension plan: pension contribution covered 3/4 by MSF, 1/4 by staff member.Relocation package if moving from a different country to Switzerland.How to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:CV (maximum 2 pages)Cover letter (maximum 1 page)Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 30th, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.APPLY Inklusion und Vielfalt bei MSFEntsprechen Ihre Qualifikationen und Erfahrungen nicht genau allen Anforderungen der Stelle?Bei MSF OCG setzen wir uns für eine inklusive Kultur ein, die die vielfältigen Stimmen unserer Mitarbeitenden unterstützt und verstärkt. Wir streben danach, Arbeitsplätze zu schaffen, an denen Teams von Menschen mit unterschiedlichen Hintergründen, Eigenschaften, Perspektiven, Ideen und Erfahrungen zusammenarbeiten, um die soziale Mission von MSF voranzubringen und bessere Ergebnisse für unsere Patienten und die Gemeinschaften, mit denen wir arbeiten, zu erzielen.Wir verstehen, dass manche Menschen zögern könnten, sich zu bewerben, wenn sie nicht alle aufgeführten Anforderungen erfüllen. Untersuchungen zeigen, dass dies insbesondere auf Frauen zutrifft. Wenn Sie glauben, dass Ihr Profil gut zu dieser Position passt, laden wir Sie ein, sich zu bewerben, auch wenn Sie nicht alle genannten Qualifikationen erfüllen.Wir ermutigen Bewerbungen von Personen jeden Geschlechts, Alters, sexueller Orientierung, ethnischer Herkunft, Hintergrunds, Religion, Glaubens, mit unterschiedlichen Fähigkeiten und allen anderen Diversitätsmerkmalen.MSF toleriert keine sexuelle Ausbeutung und keinen Missbrauch, keine Diskriminierung oder Belästigung, einschließlich sexueller Belästigung. Alle ausgewählten Kandidaten werden einer Referenzüberprüfung unterzogen Kontext & MissionÄrzte ohne Grenzen/Médecins Sans Frontières (MSF) ist als eine der weltweit grössten medizinischen Nothilfeorganisationen überall dort im Einsatz, wo Menschenleben bedroht sind. Bewaffnete Konflikte, aber auch Epidemien, Pandemien und Naturkatastrophen oder die Ausgrenzung vom Gesundheitswesen gehören zu den Gründen für unsere Einsätze.Ärzte ohne Grenzen ist unabhängig von allen politischen, religiösen oder militärischen Mächten und handelt unter Berücksichtigung der medizinischen Bedürfnisse unparteiisch. Die Unabhängigkeit der Organisation wird dadurch sichergestellt, dass 96 Prozent der Einnahmen aus privaten Spenden stammen.Das Büro von Ärzte ohne Grenzen in Zürich vertritt die Organisation gegenüber öffentlichen und privaten Anspruchsgruppen sowie gegenüber der Schweizer Regierung. Es unterstützt die Einsatzzentrale in Genf in den Bereichen Fundraising, Personalwesen sowie Medien und Öffentlichkeitsarbeit in der Deutschschweiz.In Ihrer Funktion als Assistant & Officer Manager unterstützen Sie die Repräsentantin von Ärzte ohne Grenzen & Zurich Head of Office in administrativen Belangen (inkl. externe Beziehungen). Sie gewährleisten zudem einen reibungslosen Ablauf der Büro- und Frontoffice-Prozesse sowie des Facility Managements in Zürich. VerantwortungsbereichUnterstützung des Zurich Head of Office bei der Planung und Koordination der täglichen Agenda, der Termine sowie der internen und externen MeetingsOrganisation von Büro- und Abteilungsmeetings sowie Veranstaltungen, die in oder von der Geschäftsstelle in Zürich ausgerichtet werden, einschliesslich Terminplanung, Protokollführung und logistischer PlanungVerantwortlich für Frontoffice-Aufgaben (Empfang, Besuchermanagement, offizielle Korrespondenz per E-Mail, Bearbeitung von telefonischen und anderen Anfragen)Verantwortlich für die administrativen Belange des Büros, einschliesslich Material- und Lagermanagement sowie Bearbeitung von RechnungenEnge Zusammenarbeit mit Logistikabteilung in Genf und lokalen DienstleistungsanbieternFördern eines effizienten Wissensaustauschs und einer strukturierten Dokumentenverwaltung Mitarbeitenden in Zürich ProfilAusbildungErforderlich:Kaufmännische Ausbildung mit eidg. Fachausweis oder vergleichbare Ausbildung oderAbschluss auf Tertiärstufe oder gleichwertiger AbschlussErwünscht:Zusätzliche fachrelevante Weiterbildungen oder Zertifikate ErfahrungErforderlich:Erfahrung als Assistent:in im Bereich Projektkoordination und ProjektmanagementErwünscht:Berufserfahrung bei einer NGO / internationalen Organisation von Vorteil SprachenErforderlich:Deutsch und Schweizerdeutsch (fliessend – Niveau C2)Französisch und Englisch (fliessend in Wort und Schrift – Niveau C1)Erwünscht:Italienisch von Vorteil FachkompetenzenFundierte Office- und Administrationskompetenzen, dienstleistungsorientierte und exakte ArbeitswieseErfahrung in Facility- und Event-ManagementErfahrung im NGO- und/oder humanitären Bereich von VorteilSehr gute IT-Anwenderkenntnisse (MS Office, Internetrecherche, digitale Tools) SozialkompetenzenStrukturierte und sorgfältige ArbeitsweiseDynamische, motivierte Persönlichkeit mit hoher Sozialkompetenz und diplomatischem GeschickTeamfähigkeit, selbständige und lösungsorientierte ArbeitsweiseWertschätzung für ein funktionierendes Arbeitsumfeld (Prozesse, Räumlichkeiten)Setzt sich Wohlbefinden der übrigen Mitarbeitenden einFlexibel und offen für VeränderungenFähigkeit zur Arbeit in einem multikulturellen, multidisziplinären Team ArbeitsbedingungenUnbefristeter Vertrag, 100%Arbeitsplatz: ZürichIdeales Startdatum: 5. Januar 2026Bruttojahresgehalt (100%): zwischen CHF 80'856.- bis CHF 97'224.- (Gehalt entsprechend der Erfahrung und dem internen Gehaltsschema)BewerbungEs werden nur Bewerbungen berücksichtigt, die über unsere Bewerbungsplattform eingereicht werden. Die Bewerbungen müssen folgendes enthaltenLebenslauf (maximal 2 Seiten)Motivationsschreiben (maximal 1 Seite)Die Dokumente müssen auf Deustch oder Englisch eingereicht werden. Die Bewerbungsfrist endet am 30. November 2025.Wir behalten uns das Recht vor, diese Stelle früher zu schliessen, falls wir eine ausreichende Anzahl qualitativ hochwertiger Bewerbungen erhalten.BEWERBEN
This internship is part of an academic training program, a professional training program, or a socio-professional integration program, and must comply with the conditions set by the Employment Market Supervisory Council (CSME). The duration of the internship, as defined by the tripartite agreement, is 6 to 12 months at 100%Inclusivity and Diversity at MSFMédecins Sans Frontières is an independent, international medical and humanitarian organisation that provides care to people in need, people affected by natural or man-made disasters, and victims of armed conflict, without discrimination and without regard to race, religion, creed or political affiliation (MSF Charter).The Internal Audit function is positioned under the functional management of the Board represented by the Finance Commission, and the hierarchical management of the Deputy General Director for Internal Affairs. The purpose of the function is to provide independent, objective assurance and consulting services designed to add value and improve MSF's operations. The internal audit activity helps MSF accomplish its objectives by bringing a systematic, disciplined approach to evaluate and improve the effectiveness of governance, risk management, and control processes.The Internal Control and Risk Management function is positioned at the General Direction level. It helps OCG understand and mitigate its exposure to risks and aims to strengthen Risk Management at different levels. Among others, it coordinates the annual organisational risk review. It also provides overall guidance on Internal Control mechanisms to enforce standard approaches, in order to bring efficiency and increased quality in our operations.Médecins Sans Frontières is an independent, international medical and humanitarian organization that provides care to people in need, people affected by natural or man-made disasters, and victims of armed conflict, without discrimination and without regard to race, religion, creed or political affiliation (MSF Charter).The Internal Audit and Risk Management intern will support both the Internal Audit function (team of two people) and the Internal Controller and Risk Manager, with a 50/50-time allocation. Through this role, the intern will have a very transversal overview of the different activities of the organizationTasks and responsibilitiesSupport the implementation of internal audit assignments:Organize meetings with various stakeholdersAssist with document collectionHelp define audit scope (pre-readings, financial pre-analysis)When required, assist with the selection of external providers and with contract managementProvide logistical support for auditors' travel arrangementsComplete basic audit testsAssist in drafting and formatting internal audit reports Internal audit annual planning and reporting:Conduct preliminary analysis to elaborate the annual plan for field audits Contribute to drafting the annual internal audit reportFollow- up on audit recommendations:Request updates on the implementation of management action plans related to audit recommendations Consolidate data and conduct preliminary analysis Risk Management:Assist in the development and update of internal communication and training materials on risk management.Contribute to the mapping and documentation of risks across key organizational processes (supporting teams in identifying, describing, and recording risks in risk registers).Help organise and update risk information for publication and access through SharePoint.Support the monitoring of key mitigation measures for major organizational risksYour profileCurrently pursuing higher education or completing a cycle of higher education (ideally end of a Master's degree) in a relevant area (e.g. audit, internal control, risk management, finance or a related subject)Eligible for an internship agreement with a third partyFluency in English and French (oral and written) Excellent knowledge of Microsoft 365 environment, SharePoint, sway, teams etc. knowledge of Microsoft power platforms (BI, Automate, Flow) is an advantageGood oral and written communication skills.Analytical and synthesis skills.Attention to detailStrong organizational skills, and ability to shift between various tasks.Ability to multitask, work in Interest in the humanitarian sector and alignment with MSF's valuesAbility to work in a multicultural environmentDesired experience in associative and/or humanitarian environmentsTerms of employmentA tripartite internship agreement is mandatory6 to 9 months, according to internship agreementFull time (40h/week)Based in Geneva, SwitzerlandStart date : As Soon As PossibleGross monthly remuneration 2'000.- CHFHow to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:CV (maximum 2 pages)Cover letter (maximum 1 page)Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 23rd, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.APPLY HERE
Die OrganisationÄrzte ohne Grenzen / Médecins Sans Frontières (MSF) wurde 1971 von Ärzt:innen und Journalist:innen gegründet und ist heute eine der grössten unabhängigen medizinischen Nothilfeorganisationen der Welt. Unsere Teams helfen in über 75 Ländern weltweit Menschen in Not nach Naturkatastrophen, während Epidemien oder kriegerischen Auseinandersetzungen – ungeachtet ihrer Herkunft, ihrer religiösen oder politischen Überzeugung. Die StellenbeschreibungAls Praktikant:in bist du Teil des elfköpfigen «Digital Team». Das Team ist für sämtliche digitalen Aktivitäten von Ärzte ohne Grenzen Schweiz zuständig und gehört zur Abteilung Kommunikation und Fundraising. Gemeinsam mit deiner deutschsprachigen Teamkollegin in Zürich bespielst du alle Social- Media-Kanäle für die Deutschschweiz, pflegst den Austausch mit unseren Follower:innen beim Community Management, bist in regelmässigem Austausch mit unseren Kolleg:innen in Deutschland und Österreich und checkst andere digitale Produkte (z.B. Webseite oder Newsletter) auf einwandfreies Deutsch. Immer wieder hast du die Gelegenheit, am Hauptsitz in Genf mit deinen acht französischsprachigen Teamkolleg:innen zusammenzuarbeiten. Deine AufgabenbereicheVerwaltung der Social-Media-Kanäle: Publishing, Community Management und MonitoringContent Creation: Erstellen von Text-, Bild- und Video-Inhalten für verschiedene digitale KanäleVideo-Bearbeitung (erste Erfahrungen von Vorteil)Proofreading und Übersetzungen in DeutschPublishing von Inhalten auf der Website msf.ch/deUnterstützung bei der Umsetzung von digitalen Fundraising- oder KommunikationskampagnenBeobachtung der neuesten digitalen TrendsGelegentliche Begleitung von Events am Wochenende für Social Media Content Dein ProfilAusgezeichnete redaktionelle Fähigkeiten in DeutschDu hast Freude an Social Media, nutzt die Tools (Canva, CapCut, oder ähnliche Tools) mühelos und sprichst die Sprache verschiedener Kanäle: Instagram, Facebook, YouTube, TikTok und LinkedInDu trittst auch gerne mal vor die KameraGute mündliche und schriftliche Englisch- und FranzösischkenntnisseKenntnisse in Video- und Bildbearbeitung von VorteilErste Erfahrungen mit Meta Business Suite und Ads Manager oder bereit, sich diese anzueignen Deine Persönliche KompetenzenKreativität und innovatives DenkenEnthusiasmus und TeamfähigkeitInteresse für humanitäre Hilfe und die Themen von Ärzte ohne GrenzenOrganisationstalentSelbstständige Arbeitsweise und EigeninitiativeBelastbarkeit und einen kühlen Kopf in der Hektik bewahren, auch wenn es im Community Management einmal wild wirdUnsere PraktikumsbedingungenArbeitsort: ZürichStellenantritt: 1. Dezember 2025 oder nach VereinbarungNeun MonateMonatlicher Bruttolohn: CHF 2000.-Deine Bewerbung Du hast Interesse, erfüllst aber nicht alle Punkte auf unserer Liste?Bewirb dich trotzdem. Wir freuen uns auf deine Bewerbung. Bitte beachte folgende Vorgaben:Bewerbungsschreiben in Deutsch max. 1 Seite – CV in Englisch max. 2 Seiten HIER BEWERBEN
Join MSF OCG as the Human Resources Director!We are looking for passionate candidates ready to contribute to our humanitarian mission.Below, you will find the job details and the qualifications we are looking for.Inclusivity and Diversity at MSFDo your qualifications and experience not exactly match all requirements of the job?At MSF OCG, we are committed to an inclusive culture that supports and amplifies the diverse voices of our staff members. We strive to create workplaces where teams of people with diverse backgrounds, characteristics, perspectives, ideas and experiences work together to advance MSF's social mission and create better outcomes for our patients and the communities we work with.We understand that some people may hesitate to apply for employment if they don't meet all listed job requirements. Research shows that this is especially true for women. If you believe your profile is a good match for this position, we invite you to apply even if you don't fulfil every listed qualification.We encourage applications from individuals of all genders, ages, sexual orientations, ethnicities, background, religions, beliefs, ability status, and all other diversity characteristics.MSF does not tolerate sexual exploitation and abuse, any kind of discrimination or harassment, including sexual harassment. All selected candidates will undergo reference checks.Context & missionMédecins Sans Frontières is an independent, international medical and humanitarian organization that provides care to people in need, people affected by natural or man-made disasters, and victims of armed conflict, without discrimination and without regard to race, religion, creed or political affiliation (MSF Charter).The HR Director drives culture and people strategies to ensure both short and long-term staffing needs for MSF OCG are met and supporting the achievement of social mission ambitions and strategic objectives through effective human resources management. The HRD is responsible to build and maintain a culture and practices that enable trust and empowerment of the global workforce of MSF and to ensure the wellbeing of the people working with MSF OCG as an organisational priority and a prerequisite for the social mission MSF OCG to be successful. The HRD is responsible for the management and overall direction of HR Department, which at HQ is several services (Operational Human Resources Management, Recruitment, Career and Pool Management, Learning & Development, Administration, Compensation and Benefits, Staff Health and HR Transformation)Tasks and responsibilitiesLead the implementation roll-out of the three pillars of the HR Transformation program (Information Systems, HR Structure, and people and capabilities) for the benefit of the global workforce (aprox. 5000 OCG employees worldwide). Continue the implementation and communication of the HR vision and strategy for MSF OCG. Participate in MSF OCG Management Team (MT) and in the analysis and definition of OCG strategies, policies, and positioning and managing external and internal risks for MSF and specifically for HR Leads and manages the HR department, providing strategic direction and setting the example for a collaborative, innovative and professional team culture Develop proactive and meaningful strategies in organizational development, HR planning, recruitment, people development, compensation, and employee relations As a member of the IDRH (MSF International HR Director Platform), design and implement coherent HR policies and practices for all MSF staff, in support of MSFs Global Workforce Strategy Support MSF OCG network with partner sections and regional offices to achieve staffing, career management, and talent development objectives. Drive the creation of a gender-balanced, positive and inclusive working culture that maximizes staff engagement and nurtures a culture of health and wellbeing Cultural champion that advances efforts toward the highest standards of Duty of Care and Safeguarding for MSF and collaborate with the Behavior Committee and Abuse Lead to prevent abuse and discrimination. Guide the design, implementation, and evaluation of learning and development initiatives, with a focus on leadership growth and change management. Ensure the continuous development of the workforce to meet future organizational needs. Your profileEducation & ExperienceUniversity master's degree in human resources and/or other directly relevant areas and/or equivalent combination of education, training, and experience. Consolidated experience in leadership and management positions (minimum 5 years) in an international organization, including strong capacity for human resources management. Consolidated experience in humanitarian aid (minimum 3 years), preferably with Médecins Sans Frontières, Knowledge and experience in change management is desiredLanguagesEnglish and French are the working languages at MSF Switzerland headquarters. Fluency in both English and French is required for this position (oral and written).German is an asset Personal Abilities & SkillsGood Ability to inspire, motivate, coach, and manage a dynamic and diverse team. Cultural competencies with the ability to understand and define solutions for diverse populations. Balance analysis, reflection, judgement, and proactive decision-making. Problem-solving, prioritization, and time-management skills. Interpersonal and relationship management skills. Communication, presentation, and negotiation skills. Budgetary control and financial planning Full commitment to MSF principles and values. High personal integrity and empathy Terms of employment3 year term, renewable onceFull-time, 100% (40h/week)Working place: Geneva, SwitzerlandIdeal start date: May 18th, 2026Gross annual salary (for 100%): from CHF 159'672.- to CHF 169'092.- (salary commensurate with equivalent experience and internal salary grid)Paid vacation: 25 days per year, prorate temporis, plus any Swiss public holidays falling within the contract period.Pension plan: pension contribution covered 3/4 by MSF, 1/4 by staff member.Relocation package if moving from a different country to Switzerland.How to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:CV (maximum 2 pages)Cover letter (maximum 1 page)Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 23rd, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.APPLYAll applications will be treated confidentially.Only shortlisted candidates will be contacted.Please note that we do not wish to use the services of recruitment or placement agencies.
Inclusivity and Diversity at MSFDo your qualifications and experience not exactly match all requirements of the job?At MSF OCG, we are committed to an inclusive culture that supports and amplifies the diverse voices of our staff members. We strive to create workplaces where teams of people with diverse backgrounds, characteristics, perspectives, ideas and experiences work together to advance MSF's social mission and create better outcomes for our patients and the communities we work with.We understand that some people may hesitate to apply for employment if they don't meet all listed job requirements. Research shows that this is especially true for women. If you believe your profile is a good match for this position, we invite you to apply even if you don't fulfil every listed qualification.We encourage applications from individuals of all genders, ages, sexual orientations, ethnicities, background, religions, beliefs, ability status, and all other diversity characteristics.MSF does not tolerate sexual exploitation and abuse, any kind of discrimination or harassment, including sexual harassment. All selected candidates will undergo reference checks. Context & mission MSF is a non-profit, international, independent, medical-humanitarian organization providing assistance to people affected by conflict, epidemics, natural disasters, or exclusion from healthcare. MSF's teams are made up of health professionals, logisticians and administrative personnel, guided by medical ethics and the principles of impartiality, independence and neutrality. MSF was founded in 1971 in Paris by a group of journalists and doctors. Today, it is a worldwide movement of more than 60,000 people, including staff in headquarters and in the field.MSF Switzerland was created in 1981 and it is headquartered in Geneva.The Philanthropy Diversification Lead drives the development, implementation, and promotion of philanthropic initiatives that expand and diversify MSF Switzerland's income sources. Focusing on Blockchain Giving and Islamic Philanthropy, the role is accountable for generating new streams of donations by developing effective fundraising initiatives and cultivating long-term donor and partner relationships.Building on recent investments and successful initiatives such as Stake2Care, Art4Care, and the Zakat Fund, the position leads the promotion and growth of these offers, identifies new opportunities, and develops strategic collaborations that harness both emerging and established giving models for humanitarian action.Acting as an entrepreneur within the organizationcurious about Islamic finance and crypto philanthropy, agile in learning, and skilled at navigating diverse environmentsthe Philanthropy Diversification Lead strengthens MSF's capacity to attract and engage diverse philanthropic communities in support of its humanitarian mission. Tasks and responsibilities Blockchain givingDrives income generation through blockchain-based philanthropy by developing a network of engaged and long-term donors, partners, and supporters committed to MSF's humanitarian mission.Promotes and grows Stake2Care and Art4Care to generate increasing financial contributions.Identifies, designs, and implements new blockchain and cryptocurrency giving opportunities that align with MSF's principles and fundraising strategy.Expands MSF's network of partners, influencers, and innovators within the blockchain and crypto philanthropy ecosystem by engaging with relevant forums, events, and communities to strengthen visibility and collaboration.Oversees the Stories of Care promotional program and manages the dedicated Twitter/X and Instagram accounts to enhance visibility and engagement.Works closely with the Public Engagement, Digital, and Finance teams to develop joint initiatives and ensure operational and financial compliance. Islamic Philanthropy:Leads the Islamic Philanthropy programme for MSF Switzerland, with accountability for revenue generation and partnership development.Identifies, engages, and cultivates relationships with Islamic finance institutions, philanthropic intermediaries, and individual donors interested in Islamic giving.Designs and establishes partnerships or financial instruments to attract Islamic Philanthropy contributions, including Zakat and other forms of charitable giving.Ensures all initiatives align with both MSF's humanitarian principles and Islamic philanthropic requirements.Collaborates with the MSF's International Office Islamic Philanthropy subject matter expert to ensure alignment, share best practices, and seize international opportunities for growth and collaboration. Transversal Responsibilities:Represents MSF Switzerland as an active member of both the Islamic Philanthropy and the Crypto Giving Task Forces in MSF,Contributes to the organizational knowledge about the targeted demographics and ensures restitution, analysis, and preservation of institutional memory.Monitors market trends and emerging practices, sharing insights and recommendations with the team.Collaborates with other team members in the department to identify synergies and maximize results across partnerships and donor segments.Education & ExperienceUniversity degree or equivalent in Business Management, Finance, Marketing, Communications, Computer Science or other relevant fields LanguagesEnglishArabic is a strong assetFrench or German is an asset Personal Abilities & SkillsSelf-starterFast learnerAble to translate technical Web3 concepts into accessible langagueNegotiation and listening skillsStrategic and visionaryDynamic, proactive and autonomousCreative and innovativeRigorous and good organizational skillsEmpathic, enthusiastic, optimisticTeam spiritBlockchain/ Web3 expertise ORFamiliarity with Islamic financeDemonstratable knowledge of nonprofit fundingFamiliarity with compliance in crypto donations is a plus Terms of employmentOpen-Ended contractFull-time, 100% (40h/week)Working place : GenevaIdeal start date: 2nd of february, 2026Gross annual salary (for 100%): from CHF 94 440.- to CHF 108 348.- (salary commensurate with equivalent experience and internal salary grid)Paid vacation: 25 days per year, prorate temporis, plus any Swiss public holidays falling within the contract period.Pension plan: pension contribution covered 3/4 by MSF, 1/4 by staff member.Relocation package if moving from a different country to Switzerland. How to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:CV (maximum 2 pages)Cover letter (maximum 1 page)Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 23th, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.
Inclusivity and Diversity at MSFDo your qualifications and experience not exactly match all requirements of the job?At MSF OCG, we are committed to an inclusive culture that supports and amplifies the diverse voices of our staff members. We strive to create workplaces where teams of people with diverse backgrounds, characteristics, perspectives, ideas and experiences work together to advance MSF's social mission and create better outcomes for our patients and the communities we work with.We understand that some people may hesitate to apply for employment if they don't meet all listed job requirements. Research shows that this is especially true for women. If you believe your profile is a good match for this position, we invite you to apply even if you don't fulfil every listed qualification.We encourage applications from individuals of all genders, ages, sexual orientations, ethnicities, background, religions, beliefs, ability status, and all other diversity characteristics.MSF does not tolerate sexual exploitation and abuse, any kind of discrimination or harassment, including sexual harassment. All selected candidates will undergo reference checks.Context & missionMédecins Sans Frontières, founded in 1971 is an independent, international medical and humanitarian organization that provides care to people in need, people affected by natural or man-made disasters, and victims of armed conflict, without discrimination and without regard to race, religion, creed or political affiliation (MSF Charter). The Swiss section is present in some thirty countries.MSF's Intersectional Legal Department is made up of legal advisors and managers under a single management team who advise MSF's various operational centers in a harmonized and mutualized manner.Is made up of 6 thematic clusters :International Humanitarian LawMedico-LegalHuman Resources & Duty of careLegal and administrative frameworkGovernanceInnovation, medical research and data protectionThe Legal team provides advice and legal support to the operations and headquarters of Médecins Sans Frontières. The Legal Intern will accompany the Legal Advisors on various thematic and files.Tasks and responsibilitiesLegal Support:· Drafting notes, tools and guidelines for operational staff in the field and at head office; management and promotion of tools; participation in the development of training courses;· Drafting and correction of various contracts in English and French; · Follow up of human resources disputes in our countries of operation (negotiations, litigation).· Follow up of litigation files in the field (employment, contractual, fiscal, criminal); · Varied legal research under different legislations (contractual and commercial law, employment law, taxation law);· Archiving files in the legal database. Legal Dossier· Depending on academic requirements, the Intern, during the period of internship (from 6 months to 12 months) might be expected to work on a specific Legal Dossier.· The dossier selected should combine (a) the legal needs of the Department, (b) academic requirements such as the need to complete a thesis and (c) if possible, a link to the future career of the Intern. Your profile· Have a tripartite internship agreement· Diploma Master 2 in Law, preference for corporate private law (contract, employment, supply, etc.)· Intern PPI of a Law School· Other equivalent education / experience· English: excellent writing and communication skills· French: Fluent· Skills in legal research, summarizing information and drafting legal documents (contracts, briefing notes, etc.) are required· Mastering Microsoft suite is required (Outlook, Word, Teams, Power Point), being at ease with legal design tool is an asset (Canva, etc.)· Experience in a law firm, company or legal department, involving contract drafting and/or litigation management is an asset.· Experience in litigation follow up is an asset.· Experience in risk analysis and assessment using a comparative approach would be an asset. Terms of employment· A tripartite internship agreement is mandatory· 6 to 9 months, according to internship agreement· Full time (40h/week)· Based in Geneva, Switzerland· Start date : 05.01.2025How to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:· CV (maximum 2 pages)· Cover letter (maximum 1 page)· Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 16th, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.APPLY HEREAll applications will be treated confidentially.Only shortlisted candidates will be contacted.Please note that we do not wish to use the services of recruitment or placement agencies.
Die OrganisationÄrzte ohne Grenzen / Médecins Sans Frontières (MSF) wurde 1971 von Ärzt:innen und Journalist:innen gegründet und ist heute eine der grössten unabhängigen medizinischen Nothilfeorganisationen der Welt. Unsere Teams helfen in über 75 Ländern weltweit Menschen in Not nach Naturkatastrophen, während Epidemien oder kriegerischen Auseinandersetzungen – ungeachtet ihrer Herkunft, ihrer religiösen oder politischen Überzeugung.Die StellenbeschreibungWir suchen Fundraiser:innen, um unser Fundraising-Team bei Médecins Sans Frontières Schweiz zu verstärken. Als Fundraiser:in sind Sie dafür verantwortlich, Spenden zu sammeln, um unsere humanitären Projekte auf der ganzen Welt zu unterstützen.Sie werden eng mit unserem Kommunikationsteam zusammenarbeiten, um effektive Fundraising-Kampagnen zu planen und durchzuführen. Ausserdem sind Sie dafür verantwortlich, die Öffentlichkeit für die humanitären Anliegen von MSF zu sensibilisieren und neue Spender/innen zu gewinnen.Um in dieser Funktion erfolgreich zu sein, sollten Sie ein/e leidenschaftliche/r Kommunikator/in sein, der/die sich für humanitäre Zwecke engagiert. Sie sollten außerdem in der Lage sein, selbstständig und im Team zu arbeiten und sich wohlfühlen, wenn Sie im Freien arbeiten und Menschen mit unterschiedlichem Hintergrund treffen.Sammeln Sie Spenden, um die humanitären Projekte von MSF zu unterstützen.Führen Sie effektive Fundraising-Kampagnen durch.Die Öffentlichkeit für die humanitären Anliegen von MSF sensibilisieren.Neue Spenderinnen und Spender gewinnen.Wenn Sie sich leidenschaftlich für humanitäre Zwecke einsetzen, würden wir Sie gerne kennenlernen. Bewerben Sie sich jetzt, um Teil unseres Kommunikationsteams bei Médecins Sans Frontières Schweiz zu werden.BildungVorzugsweise: Detailhandelsfachmann/-fraukeine VoraussetzungErfahrungErfahrung in einem Vertrieb, Kundendienst oder PromotionsErfahrung als Fundraiser (Street Talker, Fundraiser) ist von VorteilTechnische FähigkeitenHervorragende mündliche KommunikationsfähigkeitenAusgeprägte Überzeugungs- und VerhandlungsfähigkeitenHohe Empathie und gutes ZuhörvermögenQualitäts- und ergebnisorientierte ArbeitsweiseStarker Teamgeist und ausgeprägte KooperationsfähigkeitExzellentes StressmanagementSprachenDeutsch: Ausgezeichnetes Niveau (mündlich & schriftlich)Englisch und/oder Französisch : von VorteilItalienisch von VorteilPersönliche FähigkeitenFlexibel, motiviert, positivTeamplayerOrganisationstalentProaktiv, dynamischInteresse an humanitärer ArbeitSeriöses AuftretenSorgfältige und genaue ArbeitsweiseArbeitsbedingungenHäufige Reisen in der gesamten Deutschschweiz. Gemeinsamer Ausgangsort: Zürich.Befristeter Vertrag je nach Dauer der KampagnenVariable TätigkeitsratenIdeales Startdatum: so bald wie möglichBruttomonatsgehalt für eine 100%-Stelle: CHF 5'502.- Wie Sie sich bewerbenWir sind ständig auf der Suche nach neuen Kandidaten, die bereit sind, unserem dynamischen Team beizutreten und zu unserer Spendensammelmission beizutragen. Diese Stelle ist durchgehend offen, was unseren kontinuierlichen Bedarf widerspiegelt, neue Persönlichkeiten in unser F2F-Team aufzunehmen. Wir bearbeiten die Bewerbungen laufend und werden potenzielle Kandidaten kontaktieren, um die Möglichkeiten zu besprechen, wie sie uns helfen können, einen Unterschied zu machen. Bewerben
Inclusivité et Diversité chez MSFVos qualifications et votre expérience ne correspondent pas exactement à toutes les exigences ?À MSF OCG, nous nous engageons à promouvoir une culture inclusive qui soutient et amplifie les voix diverses de nos collaborateurs. Nous nous efforçons de créer des environnements de travail où des équipes de personnes aux parcours, caractéristiques, perspectives, idées et expériences variés collaborent pour faire avancer la mission sociale de MSF et améliorer les résultats pour nos patients et les communautés avec lesquelles nous travaillons.Nous comprenons que certaines personnes peuvent hésiter à postuler si elles ne répondent pas à toutes les exigences du poste. Les recherches montrent que cela est particulièrement vrai pour les femmes. Si vous pensez que votre profil correspond bien à ce poste, nous vous invitons à postuler, même si vous ne remplissez pas toutes les qualifications listées.Nous encourageons les candidatures de personnes de tous genres, âges, orientations sexuelles, ethnies, origines, religions, croyances, situations de handicap et toutes autres caractéristiques de diversité.MSF ne tolère aucune exploitation ou abus sexuels, aucune forme de discrimination ou de harcèlement, y compris le harcèlement sexuel. Tous les candidats sélectionnés feront l'objet de vérifications de références Contexte & MissionMédecins Sans Frontières est une organisation médicale et humanitaire internationale indépendante qui fournit des soins aux personnes dans le besoin, aux personnes touchées par des catastrophes naturelles ou causées par l'homme et aux victimes de conflits armés, sans discrimination et sans tenir compte de la race, de la religion, des croyances ou de l'appartenance politique (Charte de MSF).Le stage s'inscrit directement au sein du GIS Centre dont la coordination se situe à Genève. Le stage couvrira des besoins et supports à l'intention de tous les Centre Opérationnels de MSF en lien avec le mandat du GIS Centre. Principales responsabilitésConception, réalisation et mise en page de divers documents de communication :Organisation des entretiens des GIS Specialists au retour de leurs déploiements, sur la base desquels sont réalisées des fiches terrain (fond et forme - appui du Stagiaire en cartographie).Coordination, conception et réalisation des Flash Info GIS (tous les 3 mois)Conception de templates pour les fiches techniquesMaintenance de la documentation comm sur la plateforme GeoMSF.Gestion de la plateforme YouTube et du SharePoint du GIS Centre.Contribution à l'établissement et la mise en œuvre du plan de communication découlant de la stratégie de communication.Contribuer à l'évolution de la charte graphique GIS Centre et veiller à la bonne application de celle-ci.Participation à l'organisation d'événement GIS (Mapathon et GIS Week).Maintenance des templates Office : Word / PPT.Revue et amélioration des documents de communication en fonction du public cible : présentations du GIS Centre : à l'externe, à l'interneSupport ad-hoc du matériel de communication des OC.Participation à des réunions stratégiques : prise de note et draft des minutes (tâche partagée avec le Stagiaire en data management).Profil recherchéEn cours d'études supérieures ou finissant un cycle d'études supérieures (idéalement fin de master)Être éligible pour une convention de stage avec un tiersExpérience dans les milieux associatifs et/ou humanitaire est un atoutExpérience entant que graphiste est un atoutExcellente maîtrise de la suite Adobe (InDesign, Photoshop et Illustrator) et Windows (Word, Excel, Power Point)Connaissances des plateformes YouTube et SharePoint un atoutGoût prononcé pour le travail en équipeFlexibilité et capacité d'adaptation aux besoins évolutifs.Familiarisé avec les systèmes de communication et de travail à distanceExcellente maitrise du FrançaisExcellente maitrise de l'AnglaisConditions de travailConvention de stage tripartite obligatoireStage 6 à 9 mois à 100% (en fonction de la convention de stage)Basé à GenèveDate d'entrée en fonction : 19.01.2026Rémunération mensuelle brut : CHF 2'000.-Comment postulerLes candidats sont invités à soumettre leur candidature via uniquement notre plateforme de recrutement en respectant les conditions suivantes.CV (maximum 2 pages)Lettre de motivation (maximum 1 page)Les documents doivent être rédigés en français ou en anglais.La date limite de dépôt des candidatures est fixée au 30 Novembre 2025.Veuillez noter que nous nous réservons le droit de clore cette offre plus tôt si nous recevons un nombre suffisant de candidatures de qualité.POSTULEZ ICI
Tasks & ResponsibilitiesSupport and monitor local implementation of reward policies in program countries and HQsMonitor and evaluate policy implementation, propose improvements, and use data analysis to inform decisions. Find innovative solutions to complex problems.Contribute to the design and adaptation of rewards systems, ensuring coherence and alignment with other MSF Operational Centers while also adapting to local contexts and needs, communicate changes effectively and coherently. Support MSF's Rewards strategy through data analysis and scenario planning.Ensure multiannual planning of implementation of new measures and budget to give best visibility, when possible, while also remaining agile to adapt to changing contexts.Provide proactive advice to HR and operational stakeholders, identify risks and opportunities that will come from implementing HR changes (legal, social & financial).Deliver briefings and trainings to strengthen HR capacity and participate at work related events.Advise and propose solutions to global rewards policies, representing your Operational Centre at intersectional level.Stay up to date with new trends and market practices within the field of expertise to support strategic rewards decisions.Contribute to any other cross-functional projects as requested by the Unit Manager Your profileEducationDegree in Business Administration, Human Resources or similarExperience3-5 years relevant experience in Rewards; remuneration analysis, HR policy development, function grid management MSF or another INGO field experience is an asset LanguagesEnglish and French are the working languages of MSF Switzerland. Fluency in both English and French is required for this position (oral and written).Skills/ Technical competenciesStrong knowledge of ExcelKnowledge of HAY methodology is an assetKnowledge of HR information systems such as Homere or similar HRISPersonal Abilities/QualitiesAnalytical ThinkingBehavioural Flexibility Teamwork and CooperationPlanning and organizationCross-cultural Awareness. Terms of employmentFull-time position 100% (40h/week)Open-ended contract,Working place: Geneva, SwitzerlandIdeal start date: December 1st, 2025Gross annual salary (for 100%): from CHF 94'440.- to CHF 108'348.- (salary commensurate with equivalent experience and internal salary grid)Paid vacation: 25 days per year, prorate temporis, plus any Swiss public holidays falling within the contract period.Pension plan: pension contribution covered 3/4 by MSF, 1/4 by staff member.Relocation package if moving from a different country to Switzerland. How to applyCandidates are invited to submit their application exclusively through our recruitment platform, following these guidelines:CV (maximum 2 pages)Cover letter (maximum 1 page)Documents must be submitted in either English or French.The application deadline is November 2nd, 2025.We reserve the right to close this vacancy earlier if we receive a sufficient number of quality applications.APPLYAll applications will be treated confidentially.Only shortlisted candidates will be contacted.Please note that we do not wish to use the services of recruitment or placement agencies.