Terre des hommes est la plus grande organisation suisse d'aide à l'enfance. Chaque année, nous soutenons directement et indirectement plus de quatre millions d'enfants et leurs proches dans plus de 30 pays.
Nous aspirons à un monde où les droits des enfants, tels que définis dans la Convention relative aux droits de l'enfant, sont toujours respectés. Un monde où les enfants peuvent grandir à l'abri du danger et devenir les acteurs et actrices du changement qu'ils et elles souhaitent voir dans leur vie.
Entrée en fonction : 13/11/2023Durée : 6 moisTaux d'activité : 100%Lieu de travail : Lausanne (Suisse) Délai d'envoi des candidatures : Terre des hommes ne fixe pas de délai de candidature pour ce poste, le recrutement est ouvert jusqu'à ce que la position soit pourvue. Tdh :La Fondation Terre des hommes (Tdh), dont le siège est à Lausanne et le bureau à Zurich, est la plus grande organisation suisse de défense des droits de l'enfant. En 2022, nous avons soutenu 2.6 millions d'enfants et membres de leurs communautés dans le monde, en concentrant nos efforts sur la santé maternelle et infantile, les enfants et jeunes en situation de migration et l'accès à la justice. Nous avons formé des personnes qui ont à leur tour soutenu 4.5 millions d'enfants et membres de leurs communautés supplémentaires. Responsabilités Principales : L'assistant/e se familiarise avec le fonctionnement interne d'une ONG et acquiert des connaissances et compétences en matière de cycle de gestion de projet et des services support qui y sont liés dans le portfolio qui couvre l'Europe, l'Asie et l'Amérique Latine. L'assistant/e a un focus spécifique sur les activités liées au programme santé (environ 20%) dans les trois régions et travaille avec l'équipe globale et régionale pour le support et le développement des projets liés à la Santé (focus sur innovation et santé digitale). Responsabilités Spécifiques : Gestion des projets, Reporting et business development· Mise à jours des données sur le système de gestion de demandes de financement et de nouveaux contrats (Aid Coverage)· Coordination et support pour le reporting/rapport d'activités· Archivages et classement des documents des regions· Appui au développement de propositions de projet (respect des procédures bailleurs, développement de plan d'action, écriture, traduction, enregistrement sur les plateformes de soumission)· Desk research for partners and donors· Proposal language edits and cleaning· Appui au suivi des politiques et standards Quality and Accountability de Tdh· Appui au déploiement des procédures administratives et logistiques Coordination· Appui à la planification, gestion et prise de notes dans les réunions de coordination· Mise à jour des outils de coordination (agenda de meetings, carnet d'adresses, Minutes of meetings, calendriers, etc...)· Appui à l'organisation d'ateliers et réunions régionales ou autres.· Support health project tracker Ressources humaines· Appui à l'ouverture des postes, aux recrutements, aux briefings, aux départs sur le terrain des collaborateurs et aux procédures administratives liées aux recrutements· Appui à l'organisation de déplacement du personnel du terrain ou du personnel siège vers le terrain (billets d'avion, visas, ordres de missions, planning, hôtels, perdiems, etc...)· Appui pour les consultances· Mise à jour des outils de suivi Communication· Mise à jour des outils de communication, création et update des one pagers, PPT et autres supports visuels pour les 3 régions et pour le portfolio· Appui à la coordination entre les mécanismes de communication sur le terrain, les régions, les Programmes et Expertises Transversales et le département Communication au siège· Traduction de documents clés (espagnol, anglais, français) et lors de meetings entre HQ et le terrain (espagnol).· Gestion et développement du SharePoint du portfolio et du Programme Santé Finance· Appui au développement d'outils de suivi financier· Appui au suivi budgétaire des délégation et au processus de révision Profil :Formation : Maitrise universitaireExpérience : Expérience dans le domaine de la santé, avec un intérêt particulier pour la santé numérique serait un atoutCompétences :· Intérêt prononcé pour l'innovation· A l'habitude de travailler avec des outils de communication visuels· Gère son temps et ses priorités, respecte les délais et se montre ponctuel· Communique de manière claire, concise, responsable et proactive· Aime travailler en équipe Langues : Français et anglais, courant IT : Parfaite maîtrise des outils Microsoft (Word, Excel, Power Point) Conditions offertes :· Rémunération : 2450 CHF brut/mois x13,36 mois · Congés : 25 jours/an · Télétravail : 2 jours/semaine Code Global de Conduite et Politiques de la Gestion des Risques de Tdh :· S'engage à respecter le Code Global de Conduite et à reporter systématiquement toute violation au Code à travers la procédure de signalement de Tdh : éveiller les consciences au sein de la Fondation sur la violence et les abus, et les droits qui en découlent, à l'égard des enfants, des membres des communautés et de nos propres employés· S'engage à respecter les Politiques de la Gestion des Risques, incluant : les politiques de Sauvegarde (Politique de Sauvegarde de l'Enfant, Politique contre la Protection de l'Exploitation et des Abus Sexuels, Directive sur les Comportements Abusifs au Travail), Politique de Sûreté/Sécurité et Politiques Anti-Fraude/Corruption et de Prévention contre le Financement des Activités Criminelles· S'engage à réduire le risque d'abus en élaborant une culture de management ouverte et éclairée au sein de l'organisation et dans notre travail auprès des enfants et des communautés dans lesquelles nous intervenons Nous vous offrons un travail passionnant et varié, utile et porteur de sens, au sein d'une équipe qui souhaite faire la différence pour des enfants en situation de grande vulnérabilité.Avons-nous suscité votre intérêt ? Vous avez envie de relever ce défi ? Procédure :Merci de postuler directement en ligne : http://www.jobs.net/j/JExZQkxp?idpartenaire=20469Seuls les dossiers complets (CV + lettre de motivation) postés sur notre site officiel seront traités. Les documents supplémentaires (diplômes, certificats de travail, etc.) seront demandés ultérieurement. Nous contacterons uniquement les dossiers sélectionnés pour la suite du recrutement. En effet, en raison du grand nombre de candidatures reçues, il nous est difficile de répondre personnellement à chaque candidat. Merci pour votre compréhension.Pour toute question, veuillez svp vous référer à la FAQ en dessous des annonces.
Arbeitsbeginn : so schnell wie möglich, spätestens bis zum 1. NovemberDauer : 6 MonateArbeitsort : Zürich, regelmässige Sitzungen am Hauptsitz in Lausanne (Schweiz)Pensum : 100%Bewerbungsfrist : Terre des hommes legt keine Bewerbungsfrist für diese Stelle fest. Die Rekrutierung ist offen, bis die Position besetzt wird. Allerdings empfehlen wir Ihnen, sich so schnell wie möglich zu bewerben. Tdh :Die Stiftung Terre des hommes (Tdh) mit Sitz in Lausanne und einer Geschäftsstelle in Zürich ist die führende Schweizer Kinderrechtsorganisation. Unsere Programme in den Bereichen Gesundheit von Mutter und Kind, Zugang zur Justiz und Migration von Kindern und Jugendlichen unterstützten im Jahr 2022 2.6 Millionen Kinder und Mitglieder ihrer Gemeinschaften. Wir schulten Personen, die ihrerseits weitere 4.5 Millionen Kinder und Mitglieder ihrer Gemeinschaften unterstützten. Aufgaben :Erarbeitet Stellungnahmen zu allgemeinen und aktuellen Themen; Vertritt Terre des hommes gegenüber den Medien (Interviews, Stellungnahmen, usw.) ; Stellt die Sichtbarkeit von Terre des hommes bei Aktionen und Kampagnen in der Deutschschweiz sicher;Aktualisieren / Erstellen der Aktionsunterlagen für Firmen und unsere FreiwilligenEinholen von regionalen / kantonalen BewilligungenUnterstützung bei der Promotion des Orangenverkaufs bei verschiedenen Zielgruppen und Suche nach neuen GeschäftsmöglichkeitenKoordination mit Dienstleistern und Partnern, logistische Abwicklung.Zentrale Anlaufstelle für die Kommunikation mit Firmen und unseren FreiwilligenBekanntmachung der Orangenaktion in der lokalen Presse, sozialen Netzwerken, etc.Aktualisierung der Inhalte der entsprechenden WebseitenHandling der Firmenbestellungen und -rechnungenEntwicklung von Kommunikationsmitteln für Fundraising-, Sensibilisierungs- und Öffentlichkeitsarbeit (Flyer, Broschüren, etc.)Betreuung der E-Mail-Accounts: Bearbeitung von Anfragen betreffend freiwilliges Engagement sowie zu unseren Fundraising- und SensibilisierungsaktionenUnterstützung des Sektors bei der Organisation und Durchführung von diversen Aktionen Profil :Höhere Fachhochschul- oder Universitätsausbildung (Soziologie, Marketing, Kommunikation, Betriebswirtschaft, soziokulturelle Animation)Erfahrungen im Marketing und Kommunikation (idealerweise auch im Fundraising)Versiert im Umgang mit verschiedenen AnsprechgruppenOrganisationstalent, flexibel, selbstständig und teamorientiertZweisprachig Deutsch - Französisch oder sehr gute Französischkenntnisse (wichtiges Kriterium bei der Auswahl des/der Stelleninhabers/in).Bereitschaft zu Reisen in der Schweiz Allgemeiner Verhaltenskodex und Risikomanagementpolitik von Tdh :Sich verpflichten den allgemeinen Verhaltenskodex zu respektieren und das Meldeverfahren von Tdh bei jedem Verstoss gegen den Kodex systematisch zu berücksichtigen: innerhalb der Stiftung das Bewusstsein hinsichtlich Gewalt und Missbrauch und der Rechte, die sich daraus ergeben von Kindern, Mitgliedern der Gemeinschaft sowie von unseren eigenen Mitarbeitern zu erweckenSich verpflichten die Risikomanagementpolitik zu respektieren, einschliesslich: Politiken zu Schutz (Kinderschutzpolitik, Politik zum Schutz vor sexueller Ausbeutung und sexuellem Missbrauch, Richtlinie zum missbräuchliche Verhaltensweise am Arbeitsplatz, Sicherheitspolitik, Betrugs- und Korruptionsbekämpfungspolitik, sowie Prävention gegen die Finanzierung krimineller AktivitätenSich verpflichten, das Missbrauchsrisiko zu verringern durch die Entwicklung einer offenen und informierten Führungskultur innerhalb der Organisation und in unserer Arbeit mit Kindern Verfahren :Bitte bewerben Sie sich direkt online: http://www.jobs.net/j/JBhXFMRR?idpartenaire=20469Es werden nur die vollständigen Bewerbungsunterlagen (Lebenslauf + Motivationsbrief), die auf unserer offiziellen Webseite hochgeladen wurden, berücksichtig. Zusätzliche Dokumente (Diplome, Arbeitszeugnisse usw.) werden zu einem späteren Zeitpunkt angefordert. Wir werden uns nur mit den ausgewählten Kandidaten für das weitere Einstellungsverfahren in Verbindung setzen. Aufgrund der grossen Anzahl von Bewerbungen ist es uns leider nicht möglich, jedem Kandidaten persönlich zu antworten. Vielen Dank für Ihr Verständnis.Bei Fragen bitte beziehen Sie sich auf die FAQ, die sich unter die Stellenausschreibung befindet.
Entrée en fonction : 02.10.2023Durée : 6 moisTaux d'activité : 100%Lieu de travail : Lausanne HQDélai d'envoi des candidatures : Terre des hommes ne fixe pas de délai de candidature pour ce poste, le recrutement est ouvert jusqu'à ce que la position soit pourvue. Tdh :La Fondation Terre des hommes (Tdh) est la plus grande organisation suisse d'aide à l'enfance, ayant son siège à Lausanne et un bureau à Zurich. En 2021, nous avons soutenu deux millions d'enfants et membres de leurs communautés dans le monde, en concentrant nos efforts sur la santé maternelle et infantile, les enfants et jeunes en situation de migration et l'accès à la justice. Nous avons formé des personnes qui ont à leur tour soutenu 3,1 millions d'enfants et membres de leurs communautés supplémentaires. Contexte :Le/la stagiaire en médias sociaux et marketing digital contribue à la visibilité, au positionnement et aux activités de la recherche de fonds de Terre des hommes en apportant un soutien opérationnel à l'équipe de Communication dans la gestion des réseaux sociaux de l'organisation et dans l'animation des communautés, ainsi que dans divers projets de digital marketing. Responsabilités :Elaboration de contenus, mise à jour et animation (Community Management) des comptes Linkedin, Facebook, Instagram, Twitter et TikTok de l'organisation, en français, allemand et anglais.Tenue du calendrier éditorial des réseaux sociaux.Création de contenus vidéo Reels/TikTok.Evaluation de l'impact des publications sur les réseaux (statistiques d'utilisation et performances) et des campagnes de digital marketingCoordination des campagnes de digital marketing entre l'agence partenaire et Tdh, suivi du planning et du budget.Animation de la plateforme digitale des bénévoles.Conseils et soutien pour les questions en lien avec les réseaux sociaux.Veille sur les nouveautés dans le domaine et proposition de nouveaux concepts et formats.Mise en ligne de contenu sur le site web.Participation à la création de la newsletter.Participation à différents projets de communication et de recherche de fonds. Profil :· Formation : Bachelor en Digital Marketing & Communication ou formation jugée équivalente. Stage en cursus accepté.· Langues : français courant, bon niveau d'anglais et allemand un plus· Expériences souhaitées : Première expérience professionnelle, débutant(e) accepté(e)· Connaissance IT : Excellente maîtrise des outils bureautique (Suite Office) et bonnes connaissances des plateformes médias sociaux.· Autres connaissances et compétences :· Excellente connaissance des bonnes pratiques et dernières tendances dans les médias sociaux et le digital marketing· Assurance rédactionnelle et plaisir à écrire dans sa langue maternelle· Fait preuve d'autonomie, de capacités de décision et de priorisation de ses tâches Conditions :Salaire : 2'450 CHF brut/moisCongés annuels : 25j/an Code Global de Conduite et Politiques de la Gestion des Risques de Tdh :· S'engage à respecter le Code Global de Conduite et à reporter systématiquement toute violation au Code à travers la procédure de signalement de Tdh : éveiller les consciences au sein de la Fondation sur la violence et les abus, et les droits qui en découlent, à l'égard des enfants, des membres des communautés et de nos propres employés· S'engage à respecter les Politiques de la Gestion des Risques, incluant : les politiques de Sauvegarde (Politique de Sauvegarde de l'Enfant, Politique contre la Protection de l'Exploitation et des Abus Sexuels, Directive sur les Comportements Abusifs au Travail), Politique de Sûreté/Sécurité et Politiques Anti-Fraude/Corruption et de Prévention contre le Financement des Activités Criminelles· S'engage à réduire le risque d'abus en élaborant une culture de management ouverte et éclairée au sein de l'organisation et dans notre travail auprès des enfants et des communautés dans lesquelles nous intervenonsNous vous offrons un travail passionnant et varié, utile et porteur de sens, au sein d'une équipe qui souhaite faire la différence pour des enfants en situation de grande vulnérabilité. Avons-nous suscité votre intérêt ? Vous avez envie de relever ce défi ? Procédure :Merci de postuler directement en ligne : http://www.jobs.net/j/JnezgcXe?idpartenaire=20469Seuls les dossiers complets (CV + lettre de motivation) postés sur notre site officiel seront traités. Les documents supplémentaires (diplômes, certificats de travail, etc.) seront demandés ultérieurement. Nous contacterons uniquement les dossiers sélectionnés pour la suite du recrutement. En effet, en raison du grand nombre de candidatures reçues, il nous est difficile de répondre personnellement à chaque candidat. Merci pour votre compréhension.Pour toute question, veuillez svp vous référer à la FAQ en dessous des annonces.
Position Start Date : November 1st, 2023Duration : 12 monthsLocation : Kyiv, UkraineStatus : non-accompanied Terre des hommes does not set closing dates for this position; recruitment is on-going until the position is filled Tdh :Terre des hommes Foundation (Tdh), with headquarters in Lausanne and an office in Zurich, is the leading Swiss organisation for child rights. In 2022, we supported 2.6 million children and members of their communities around the world. We trained people who in turn supported a further 4.5 million children and members of their communities. Context :In Ukraine, Terre des hommes has worked through partnerships since 2009 and legally established its offices in 2014. The organization was then operating in the country through 2 operational offices in Mariupol and Sievierodonetsk, while maintaining a coordination and representation office in Kyiv. Following the Invasion of Ukraine by the Russian Federation Army in February 2022, the Tdh team relocated in Ivano Frankivsk, where it started operations for the area of West Ukraine.Now, in August 2023, the organization continues to operate in the oblast of Ivano-Frankisvk but also works in Eastern and Southern parts of the country in Kyiv, Chernihiv, Sumy, Kharkiv, Dnipro, Zaporizhzhia, Mykolaiv and Odesa - with two offices just opened in Kharkiv and Odesa. Tdh Ukraine simultaneously works with partners in Poltava, Khmelnytskyi, Chernivtsi, Ternopil & Transcarpathia and aims to cover the entire Ukrainian territory, whether directly or through partnerships, by the end of 2024.With more than 40 staff members, Terre des hommes Ukraine currently provides diverse services to children, youth and families affected by the conflict through multiple initiatives: MHPSS mobile teams, setting-up of Child-Friendly Spaces, support to IDP collective centers, training of Ukrainian social workers on child protection, cash-based initiatives, etc. In order to do so, the organization works in close collaboration with local partners and national authorities through the support of donors such as the Ukraine Humanitarian Fund, GIZ, Centre de Crise et de Soutien (CdCS), Swiss Solidarity, Beisham Foundations and others. General Responsibilities :· Under the supervision of the Operations Manager, he/she ensures the proper functioning of operations at the national level; as such he/she represents the Foundation in the assignment country.· He/She directs and supervises all activities connected to the Tdh projects in his/her assignment country in line with the SP (Strategic Plan) and strategic orientations.· He/She represents Tdh (including legally) and promotes the entirety of its remit in the assignment country.· He/She demonstrates ethical and exemplary leadership in order to maintain the Foundation's good reputation and leads all the delegation's collaborators in a shared vision in compliance with the Foundation's strategic orientations. In collaboration with the programs and expertise, he/she develops the Strategic Plan of the Delegation's operations in compliance with the general reference framework.· He/She develops and guarantees the implementation of the Delegation's Annual Operational Plans (AOPs) in compliance with the Strategic Plan and internal processes (budgetary management, HR and logistics management, quality and accountability).· He/She guarantees the implementation of an operational risk-management system for the Delegation.· He/She supervises and supports all staff attached to the Delegation.· He/She ensures the Delegation's internal and external communications.· He/She feels accountable to the beneficiaries, collaborators and donors.· He/She makes sure that his/her teams and partners have learned the security policies and the general code of conduct and comply with them at all times.· He/She is responsible for the security of the Tdh teams under his/her responsibility and is in charge of the security rules and the contingency plans of the country or countries under his/her responsibility.· Manages and assumes ultimate responsibility for the risks and access aspects of the mission. The full job description will be shared with the candidates selected to start the recruitment process. Profile :Education :Master's degree in Management, Development Studies, Social Sciences or related discipline(s). Experience & Competencies :· 5+ years of experience in a senior management position / similar position.· Experience of managing a big team.· Experience in both development and emergency contexts.· Experience of managing development programming, advocacy, humanitarian and other interventions within an INGOs.· Experience of working with institutional and private donors.· Knowledge of Child Protection, Migration, Health, WASH and Emergency Response programs.· Experience in successfully managing various forms of partnership with National and International NGOs.· Extensive project management experience (management; planning; staff development and training skills);· Experience in Eastern Europe is an asset. Languages :English fluent, Russian and Ukrainian is an asset IT :High proficiency with Microsoft Office Suite Contractual Conditions:· Swiss contract· Gross monthly salary between CHF 5'500.- and CHF 6'000.- x13,36 months, depending on experience,· Insurances: sickness, accident, repatriation· Annual leaves: 25 days/year· Flights/transportation to duty station and back Tdh Global Code of Conduct and Risk Management Policies :· Fully complies with Tdh's Global Code of Conduct and systematically reports any breach to the Code through the whistleblowing procedure: raises awareness within the Foundation on abuse and violence and the rights deriving therefrom, respecting the rights and dignity of children, members of the communities and our own Staff· Commits to respecting Risk Management Policies including: Safeguarding Policies (Child Safeguarding Policy, Policy on the Protection against Sexual Exploitation and the Directive on Staff Misconduct at the Workplace), Safety and Security Policy and Anti-Fraud/Corruption and Prevention of the Financing of Criminal Activities Policies· Commits to reducing the risk of abuse and harm by developing a culture of open and informed leadership within the organization and in our work with children and the communities in which we intervene in. We offer an exciting and varied work, useful and meaningful, in a team that wants to make a difference for vulnerable children.Are you interested? Do you want to face this challenge? Procedure :Please applying directly online: http://www.jobs.net/j/JmVBvwkX?idpartenaire=20469Application files sent through our official website will be processed only if complete (CV + cover letter). Additional documents (diplomas, work certificates, etc.) will be requested at a later stage.We will be in touch with the shortlisted candidates only in the selection process – with the large number of applications received, we unfortunately cannot provide personal follow-up to the larger candidate pool. Thanks for your understanding.For any questions you can consult the FAQ below the job advertisements.
Position Start Date : October 1st, 2023Duration : 6 monthsLocation : Maiduguri, NigeriaStatus : non-accompanied Terre des hommes does not set closing dates for this position; recruitment is on-going until the position is filled Tdh :Terre des hommes Foundation (Tdh), with headquarters in Lausanne and an office in Zurich, is the leading Swiss organisation for child rights. In 2022, we supported 2.6 million children and members of their communities around the world. We trained people who in turn supported a further 4.5 million children and members of their communities. Context :Terre des hommes is active in Nigeria since 2008 through development activities in the South-West of the country (via a "migration" multi countries project closed in 2020) and since 2018 through humanitarian assistance in Borno's state (health, nutrition, child protection (CP), education in emergency (EiE), WASH and psychosocial support (PSS)).Since 2022, Tdh has reduced its footprint in the Borno's state and focus its intervention in Maiduguri metropole city through an integrated project (CP / EiE / PSS / WASH) focusing on IDPs and host communities.Based on the strengths of the delegation (a committed and skilled team, a well-known and recognized expertise in CP and EiE, etc.), Tdh would like to reinforce its presence in Nigeria in deploying its programmatic approach (3 programs (Health (including nutrition), Migration and Access to Justice) and 2 expertise (CP and WASH)) through humanitarian activities and development approach.The position of Grant & Reporting Officer will be instrumental in coordinating proposal development to better position Tdh in the complex and competitive context of Nigeria, and she/he will support the implementation of the short and mid-term strategy to secure fundings. The position will be based in Maiduguri. General Responsibilities :Under the responsibility of the Head of Delegation, the Grant & Reporting Officer duties will include coordinating and contributing to proposal writing processes; coordinating and editing progress/final reports; handling grant administration and follow-up; ensuring compliance with grant regulations; identifying funding opportunity; disseminating Tdh program staff on donor policies; and supporting in the project cycle management, monitoring, and external communication aspects. The full job description will be shared with the candidates selected to start the recruitment process. Profile : Education :Masters / Post-graduate from a recognized University/college in International Development, Social Sciences or any other related area that can bring added value to the job. Experience & Competencies :· Proven analytical skills and the ability to think strategically in relation to fundraising and donor engagement.· Strong analytical and conceptual thinking skills; able to understand complex issues and translate them into simple, workable actions and plans.· Experience with working in multi-cultural environment.· Highly developed interpersonal skills.· Good administrative and numerical skills and attention to details.· Ability to adjust to constantly changing situations while maintaining focus on delivery and follow-through.· Excellent planning skills and understanding of Programme Cycle Management in emergencies and/or development environments.· Knowledge in securing and managing funds from institutional donors would be an asset. Languages :Excellent personal communication skills, in written and verbal English, with high impact influencing and persuasive skillsKnowledge in French is an asset. IT :High proficiency with Microsoft Office Suite Conditions:· Swiss contract· Gross monthly salary CHF 2450.- x13,36 months· Insurances: sickness, accident, repatriation· Annual leaves: 25 days/year· Flights to duty station and back Tdh Global Code of Conduct and Risk Management Policies :· Fully complies with Tdh's Global Code of Conduct and systematically reports any breach to the Code through the whistleblowing procedure: raises awareness within the Foundation on abuse and violence and the rights deriving therefrom, respecting the rights and dignity of children, members of the communities and our own Staff· Commits to respecting Risk Management Policies including: Safeguarding Policies (Child Safeguarding Policy, Policy on the Protection against Sexual Exploitation and the Directive on Staff Misconduct at the Workplace), Safety and Security Policy and Anti-Fraud/Corruption and Prevention of the Financing of Criminal Activities Policies· Commits to reducing the risk of abuse and harm by developing a culture of open and informed leadership within the organization and in our work with children and the communities in which we intervene in. We offer an exciting and varied work, useful and meaningful, in a team that wants to make a difference for vulnerable children. Are you interested? Do you want to face this challenge? Procedure :Please applying directly online: http://www.jobs.net/j/JdVwPJlo?idpartenaire=20469Application files sent through our official website will be processed only if complete (CV + cover letter). Additional documents (diplomas, work certificates, etc.) will be requested at a later stage.We will be in touch with the shortlisted candidates only in the selection process – with the large number of applications received, we unfortunately cannot provide personal follow-up to the larger candidate pool. Thanks for your understanding.For any questions you can consult the FAQ below the job advertisements.
Position Start Date : October 2nd, 2023Duration : 6 months (Maternity Cover)Working time : 100%Location : Lausanne HQ, Switzerland - 2 days teleworking per week Terre des hommes does not set closing dates for this position; recruitment is on-going until the position is filled Tdh :Terre des hommes Foundation (Tdh), with headquarters in Lausanne and an office in Zurich, is the leading Swiss organisation for child rights. In 2022, we supported 2.6 million children and members of their communities around the world. We trained people who in turn supported a further 4.5 million children and members of their communities. Context :The Health Program at Tdh works to contribute to the sustainable reduction of morbidity and mortality of pregnant women, newborns, and children under five, and to the reduction of child malnutrition. Tdh's Health Program looks for existing accurate life-saving interventions, adapts and implements them in all circumstances including in fragile contexts, and pilots innovative tools, conceived and implemented with renowned partners at local and international level. Tdh leverages and exploits the technological advancements for more cost-effective, impact relevant and efficient country-driven interventions, making them suitable and sustainable for scaling up.Each action of Tdh's Health Program is embedded in the local health systems, with a strong focus on developing local partnerships (including with the local private sector, academia, and others), pursue sustainability and economic viability, and aim at scaling it up for systemic changes. Tdh strives to support health systems to maintain their capacity to effectively respond to existing and arising needs in various contexts (emergency, chronic crisis, development) without the disruption of existing services. The voice of communities, families, local authorities, and partners are heard and integrated in Tdh actions. A user-centric approach guides the conception and development of Tdh activities. Tdh's Health Program is focused on improving access to primary healthcare services for vulnerable children and mothers in rural and semi-urban areas of Africa, Asia, and MENA regions.This position is a temporary maternity cover. General Responsibilities :Under the supervision of the Deputy Manager for the Health Programme, he/she ensures the development of thematic approaches and methodologies that are specific to his/her sector's strategy, as well as their adaptation, roll-out, and follow-up at the global level.Contributes to programmatic steering by ensuring the implementation and follow-up of indicators related to the theme(s) in his/her field and by endorsing the indicators and their analysis.Ensures the implementation of the health strategy and the follow-up of the perinatal health strategy.Technically supports and accompanies the operations/projects in mother, newborn and child health (MNCH) and in nutrition services at community and primary healthcare (PHC) levels.Ensures technical support as well as quality control in MNCH and in the nutrition field at PHC and community levels. Specific Responsibilities :The full job description will be shared with the candidates selected to start the recruitment process. Profile : Education :Professional degree in nursing, medicine, or related health field.A post-graduate degree in public health or health management would be an asset. Experience :Experience of at least 2 years on implementation of MNCH projects, in both development and humanitarian contexts.Experience in the implementation of nutrition activities in humanitarian/development settings is required. Languages :Excellent oral and written skills in French and English.Spanish would be an asset. IT :Absolute mastery of the usual office automation tools. Salary :Salary between CHF 6'400.- and CHF 6'700.- gross x 13 depending on the level of experience.Pro-rata 5 weeks paid holiday. 2 days teleworking per week for a 100% salary. Tdh Global Code of Conduct and Risk Management Policies :Fully complies with Tdh's Global Code of Conduct and systematically reports any breach to the Code through the whistleblowing procedure: raises awareness within the Foundation on abuse and violence and the rights deriving therefrom, respecting the rights and dignity of children, members of the communities and our own StaffCommits to respecting Risk Management Policies including: Safeguarding Policies (Child Safeguarding Policy, Policy on the Protection against Sexual Exploitation and the Directive on Staff Misconduct at the Workplace), Safety and Security Policy and Anti-Fraud/Corruption and Prevention of the Financing of Criminal Activities PoliciesCommits to reducing the risk of abuse and harm by developing a culture of open and informed leadership within the organization and in our work with children and the communities in which we intervene in. We offer an exciting and varied work, useful and meaningful, in a team that wants to make a difference for vulnerable children. Are you interested? Do you want to face this challenge? Procedure :Please applying directly online: http://www.jobs.net/j/JQqVHnXW?idpartenaire=20469Application files sent through our official website will be processed only if complete (CV + cover letter). Additional documents (diplomas, work certificates, etc.) will be requested at a later stage.We will be in touch with the shortlisted candidates only in the selection process – with the large number of applications received, we unfortunately cannot provide personal follow-up to the larger candidate pool. Thanks for your understanding.For any questions you can consult the FAQ below the job advertisements.
Position Start Date : December 1st, 2023Duration : CDIWorking time : 100%Location : Lausanne HQ, Switzerland Terre des hommes does not set closing dates for this position; recruitment is on-going until the position is filled Tdh / ContextTerre des hommes Foundation (Tdh), with headquarters in Lausanne and an office in Zurich, is the leading Swiss organisation for children's aid. In 2021, we supported two million children and members of their communities around the world. We trained people who in turn supported a further 3.1 million children and members of their communities. General Responsibilities : The head of the Institutional Partnerships Development sector is responsible for improving the level of expertise of the Terre des hommes Foundation with institutional donors. He/she is in charge of developing strategic relationships with institutional donors and development agencies present in Switzerland and internationally, as well as with any other institutional partners deemed relevant, in order to:· strengthen the Foundation's positioning with strategic donors,· ensure the retention, sustainable development and diversification of institutional sources of financing,· and provide capacity strengthening and guidance to colleagues in Operations and other support functions, in mobilizing resources for projects, both in the field and at headquarters. He/she is responsible for a team of proactive specialists whose mission is to:· analyze the market and monitor institutional donor trends in Switzerland and abroad,· anticipate opportunities and risks and,· contribute to the Foundation's positioning with strategic donors.Through the team's expertise, the sector supports Operations and other organizational support functions in attracting institutional financing and brings to their attention the requirements and expectations of donors in terms of compliance. The Head of the Institutional Partnerships Development sector contributes to the definition and deployment of the four-year strategy of the Communication and Fundraising department. He/she is the guarantor of compliance with the policies, regulations and processes in force in all strategic and operational activities deployed by the employees of the sector for which he/she is responsible. He/she demonstrates excellent performance and exemplary leadership and promotes a participatory, transparent, and inclusive work ethic, and feels personally accountable to direct team members and other members of the organization. He/she aligns with the organization's values and ensures that they are fully respected within the team. He/she builds strong relationships with colleagues and ensures consistency in the activities he or she is responsible for, while contributing to a positive and collaborative culture and community in Tdh. Specific Responsibilities : The full job description will be shared with the short-listed candidates. Profile : Education : Relevant higher level training Experience & Competencies :Excellent understanding of current and future development and humanitarian issues.Proven knowledge and experience of the financing mechanisms and strategies of the main donors in Switzerland and abroad (CH, EU, US, UN in particular).Capacity to analyze, synthesize and evaluate trends.· Proven experience in project management and risk management. Languages :· Excellent writing, high level networking experience, and representation skills in French and English; Good knowledge of German.IT :Absolute mastery of the usual office automation tools. Salary & General Conditions:Salary between CHF 7400.- and CHF 8200.- gross x 13.36 depending on the level of experience.25 days' vacation/year. 2 work from home days/week. Tdh Global Code of Conduct and Risk Management Policies :· Fully complies with Tdh's Global Code of Conduct and systematically reports any breach to the Code through the whistleblowing procedure: raises awareness within the Foundation on abuse and violence and the rights deriving therefrom, respecting the rights and dignity of children, members of the communities and our own Staff· Commits to respecting Risk Management Policies including: Safeguarding Policies (Child Safeguarding Policy, Policy on the Protection against Sexual Exploitation and the Directive on Staff Misconduct at the Workplace), Safety and Security Policy and Anti-Fraud/Corruption and Prevention of the Financing of Criminal Activities Policies· Commits to reducing the risk of abuse and harm by developing a culture of open and informed leadership within the organization and in our work with children and the communities in which we intervene in. We offer an exciting and varied work, useful and meaningful, in a team that wants to make a difference for vulnerable children. Are you interested? Do you want to face this challenge? Procedure :Please applying directly online: http://www.jobs.net/j/JHMrxDet?idpartenaire=20469Application files sent through our official website will be processed only if complete (CV + cover letter). Additional documents (diplomas, work certificates, etc.) will be requested at a later stage.We will be in touch with the shortlisted candidates only in the selection process – with the large number of applications received, we unfortunately cannot provide personal follow-up to the larger candidate pool. Thanks for your understanding.For any questions you can consult the FAQ below the job advertisements.
Entrée en fonction : 01.12.2023Type de contrat : CDITaux d'activité : 100%Lieu de travail : Lausanne, HQ (3 jours/semaine en présentiel)Délai d'envoi des candidatures : Terre des hommes ne fixe pas de délai de candidature pour ce poste, le recrutement est ouvert jusqu'à ce que la position soit pourvue. Tdh :La Fondation Terre des hommes (Tdh) est la plus grande organisation suisse d'aide à l'enfance, ayant son siège à Lausanne et un bureau à Zurich. En 2021, nous avons soutenu deux millions d'enfants et membres de leurs communautés dans le monde, en concentrant nos efforts sur la santé maternelle et infantile, les enfants et jeunes en situation de migration et l'accès à la justice. Nous avons formé des personnes qui ont à leur tour soutenu 3,1 millions d'enfants et membres de leurs communautés supplémentaires. Descriptif Général du poste :Le.la chef.fe du secteur Institutional Partnerships Development a la responsabilité des experts des bailleurs de la Fondation Terre des hommes. Il.elle est en charge de développer des relations stratégiques avec les bailleurs gouvernementaux et les agences de développement présentes en Suisse et dans le monde, ainsi qu'avec tout autre partenaire institutionnel jugé pertinent, afin de :· renforcer le positionnement de la Fondation auprès de bailleurs stratégiques· d'assurer la diversification et le développement pérenne de sources de financement institutionnels· renforcer la capacité et guider les collègues des Opérations à mobiliser des ressources pour leurs projets, sur le terrain et au siège Il.elle a la responsabilité d'une équipe de spécialistes proactifs dont la mission consiste à :· analyser le marché et suivre les tendances des bailleurs en Suisse et à l'international· anticiper les risques et les opportunités· contribuer au positionnement de la Fondation auprès de bailleurs stratégiques.Par son expertise, le secteur soutient les Opérations dans la captation de financements institutionnels. Il porte à leur connaissance les exigences et attentes des bailleurs en termes de compliance.Le.la chef.fe du secteur Institutional Partnerships Development contribue à la définition et au déploiement de la stratégie sur quatre ans du département Communication et Recherche de fonds. Il.elle est le garant.e du respect des politiques, règlements et processus en vigueur dans l'ensemble des activités stratégiques et opérationnelles déployées par les collaborateurs.trices du secteur dont il.elle a la responsabilité.Il. elle fait preuve d'excellentes performances et d'un leadership exemplaire et promeut une éthique de travail participative, transparente et inclusive, et se sent personnellement responsable vis-à-vis de des collaborateurs.trices directs.es et des autres membres de l'organisation. Il. elle s'aligne sur les valeurs de l'organisation et veille à ce qu'elles soient pleinement respectées au sein de son équipe. Il.elle établit des relations solides avec ses collègues et assure la cohérence des activités dont il.elle a la charge, tout en contribuant à une culture et une communauté positives et collaboratives.. La fiche de poste détaillée sera partagée avec les candidat.e.s sélectionné.e.s pour entamer le processus de recrutement. Profil :· Formation : Formation supérieure· Langues : Excellentes capacités de rédaction et de représentation en français et en anglais ; bonne connaissance de l'allemand.· Expériences :o Connaissances et expériences avérées des mécanismes de financement et stratégies des principaux bailleurs en Suisse et à l'International (CH, UE, US, UN notamment).o Expérience confirmée en gestion des projets et gestion des risques.· Compétences & connaissances spécifiques :o Excellente compréhension des enjeux actuels et futurs du développement et de l'humanitaire. Conditions offertes :· Rémunération : Entre 7400 CHF et 8200 CHF brut/mois - selon expérience - x13,36 mois · Congés : 25 jours/an · Télétravail : 2 jours/semaine Code Global de Conduite et Politiques de la Gestion des Risques de Tdh :· Nous nous engageons à respecter le Code Global de Conduite et à reporter systématiquement toute violation au Code à travers la procédure de signalement de Tdh : éveiller les consciences au sein de la Fondation sur la violence et les abus, et les droits qui en découlent, à l'égard des enfants, des membres des communautés et de nos propres employés· Nous nous engageons à respecter les Politiques de la Gestion des Risques, incluant : les politiques de Sauvegarde (Politique de Sauvegarde de l'Enfant, Politique contre la Protection de l'Exploitation et des Abus Sexuels, Directive sur les Comportements Abusifs au Travail), Politique de Sûreté/Sécurité et Politiques Anti-Fraude/Corruption et de Prévention contre le Financement des Activités Criminelles· Nous nous engageons à réduire le risque d'abus en élaborant une culture de management ouverte et éclairée au sein de l'organisation et dans notre travail auprès des enfants et des communautés dans lesquelles nous intervenons Avons-nous suscité votre intérêt ? Vous avez envie de relever ce défi ? Procédure :Merci de postuler directement en ligne : http://www.jobs.net/j/JiRTEYSK?idpartenaire=20469Seuls les dossiers complets (CV + lettre de motivation) postés sur notre site officiel seront traités. Les documents supplémentaires (diplômes, certificats de travail, etc.) seront demandés ultérieurement. Nous contacterons uniquement les dossiers sélectionnés pour la suite du recrutement. En effet, en raison du grand nombre de candidatures reçues, il nous est difficile de répondre personnellement à chaque candidat. Merci pour votre compréhension.Pour toute question, veuillez svp vous référer à la FAQ en dessous des annonces.Qu'est-ce que Terre des hommes : https://vimeo.com/253387850
Position Start Date : October 15th, 2023Duration: 24 monthsLocation: Erbil – IraqStatus: Unaccompanied Terre des hommes does not set closing dates for this position; recruitment is on-going until the position is filled. Tdh:Terre des hommes Foundation (Tdh), with headquarters in Lausanne and an office in Zurich, is the leading Swiss organisation for child rights. In 2022, we supported 2.6 million children and members of their communities around the world. We trained people who in turn supported a further 4.5 million children and members of their communities. Context:Tdh is registered in Iraq with the No 2178598. Tdh aims to create a positive impact on children's lives in almost 40 countries around the world, through our Health, Access to Justice, Migration and Child Protection transversal programmes. Tdh started its operations in Iraq in December 2014, responding to needs of children and youth between the age group of 9-22 years, affected by the ISIL -driven crisis of 2014-2017. Due to high unmet needs for children, youth, and their families affected by the crisis, Tdh scaled up its interventions to 12 districts within 5 governorates (Anbar, Kirkuk, Ninewa, Baghdad & Salah al-Din), providing emergency assistance in child protection, juvenile justice, education, and WASH. In the long-term, through its Multi-year Country Strategy 2022 – 2024 and its long term Vision for the Country Programme, Tdh plans to reinforce its interventions due to the persistent overwhelming needs of children, youth and families responding to the protracted humanitarian needs while contributing to achieving durable solutions for the most vulnerable and at-risk population groups in the sectors of Child Protection, social cohesion, livelihood and Access to Justice for children, youth and women. As of June 2023, with its 60 staff employees, Tdh is currently implementing a 5 million CHF rehabilitation, and development program across the country through its bases and offices in Baghdad, Ninewa, Salah al-Din governorates, working alongside and in collaboration with local partners and national authorities. The main donors are USG, UNOCHA, ECHO, SDC, GIZ, UNICEF. The main coordination office is in Erbil with a multi-cultural, very experienced, and highly motivated team providing support, technical expertise and ensuring accountability, while working closely with the collaborators in the Regional office in Amman, Jordan, and the Headquarters (HQ) in Lausanne, Switzerland. Responsibilities:The Program Coordinator (PC) is responsible for the overall programmatic strategy of Tdh Iraq operation and for ensuring timely and adequate technical inputs, contributing to the quality assurance of program implementation across the project development and implementation cycle. The position ensures that Tdh projects bring a significant contribution to meeting immediate humanitarian needs and ensuring programmatic strategies are in place to ensure durable solutions affected individuals, with a focus on children and youth applying a gender sensitive lens.The PC will support an integrated program and approach across the country strategy, managing effectively technical coordinators and managers in the Child Protection, Education, social cohesion and Access to Justice sectors across all programs. The role will provide day-to-day management and support to a diverse team and will ensure effective planning, coordination, implementation, learning and reporting takes place. The PC will ensure the delivery of donor contractual obligations and will work closely with the Country Representative (CR) and the Senior Management Team (SMT) on funding strategy, proposal development and financial management as well.The PC is a key senior position in the Tdh Iraq country set up, responsible for cross-cutting programmatic themes, sound programme design and of overseeing that information from assessments, monitoring and evaluation processes is consistently reflected upon to improve ongoing projects and it is incorporated into high-quality grant proposals and reports. S/he plays a key role in strategy development and its adherence and ensuring that policies, systems, and people are continuously and accurately working in a coordinated manner to ensure that a coherent and comprehensive program is designed and implemented. The Head of Programme is also responsible for fundraising activities and external representation and will act as the primary focal point for Tdh programming portfolio in Iraq. Profile : Education :Master's degree in political science, international development, humanitarian assistance &/ or other relevant fieldExperience, Skills & Competencies : Minimum 6 years of progressively responsible experience in program management, leadership, and design developing and leading integrated and complex program portfolios – preferably experience in the Middle EastProven experience in both development and humanitarian and/or conflict affected countries settingsAt least 4 years' experience with people management with proven leadership experience with experience managing multi-disciplinary teams of diverse cultural backgrounds.Solid experience in project development and management; including ability to lead on assessments, design, implementation, monitoring; with good skills in donor reporting, accountability, and complianceDemonstrable experience in the nurturing of organisational learning with the ability to draft strategies/frameworks Languages :Full professional proficiency in English is mandatory; knowledge of Arabic is desired IT know-how : Full proficiency in Usual MS Office tools Salary : Expatriate contract under Swiss regulations between CHF 5'000.- and CHF 5'500.- Gross/month according to experience x 13 times, Vacancy: 25 days annual leaves local accommodation and transportation, Health insurance, accident and medical repatriation insurance, return flight. Tdh Global Code of Conduct and Risk Management Policies : · Fully complies with Tdh's Global Code of Conduct and systematically reports any breach to the Code through the whistleblowing procedure: raises awareness within the Foundation on abuse and violence and the rights deriving therefrom, respecting the rights and dignity of children, members of the communities and our own Staff · Commits to respecting Risk Management Policies including: Safeguarding Policies (Child Safeguarding Policy, Policy on the Protection against Sexual Exploitation and the Directive on Staff Misconduct at the Workplace), Safety and Security Policy and Anti-Fraud/Corruption and Prevention of the Financing of Criminal Activities Policies · Commits to reducing the risk of abuse and harm by developing a culture of open and informed leadership within the organization and in our work with children and the communities in which we intervene in. We offer an exciting and varied work, useful and meaningful, in a team that wants to make a difference for vulnerable children. Are you interested? Do you want to face this challenge? Procedure : Please applying directly online: http://www.jobs.net/j/JBbOypeU?idpartenaire=20469Application files sent through our official website will be processed only if complete (CV + cover letter). Additional documents (diplomas, work certificates, etc.) will be requested at a later stage. We will be in touch with the shortlisted candidates only in the selection process – with the large number of applications received, we unfortunately cannot provide personal follow-up to the larger candidate pool. Thanks for your understanding. For any questions you can consult the FAQ below the job advertisements.