Helvetas is a civil-society organization committed to bringing about real change through cooperative partnership with people in developing countries. We are looking for motivated coworkers who want to take part in our efforts to effect change.
At Helvetas we practice an open organizational culture in a multicultural working environment in which coworkers can actively participate and celebrate successful missions together. We offer attractive continuing education and advanced training options so our coworkers can learn and develop both personally and in their professional capacity. We espouse a socially responsible and family-friendly personnel policy with maternity and paternity leave exceeding the statutory minimum, flexible working hours and various health promotion options.
Helvetas ist eine führende Schweizer Entwicklungsorganisation. Unser Ziel ist eine gerechte Welt, in der alle Menschen selbstbestimmt in Würde und Sicherheit leben, die natürlichen Ressourcen nachhaltig nutzen und zur Umwelt Sorge tragen. Für unsere Abteilung Marketing & Fundraising suchen wir per 15. Januar 2026 oder nach Vereinbarung eine engagierte Teamleitung Spendenservice. In dieser Schlüsselrolle gestalten Sie den ersten Eindruck von Helvetas massgeblich mit und sorgen dafür, dass sich unsere Spender:innen jederzeit wertgeschätzt und gut begleitet fühlen.IHRE AUFGABEN Team im Spendenservice führen, fördern und befähigen – und einen professionellen Service in D, F, I sowie sympathischen Eindruck gegen Aussen sicherstellenSpender:innen telefonisch und schriftlich beraten, Anliegen effizient lösen und am Telefon für die Wirkung ihrer Spende begeistern, um die langfristige Bindung zu stärkenRessourcen und Einsätze vorausschauend planen; kontinuierlichen Know-How Transfer sicherstellen sowie reibungslose Abläufe gewährleistenProzessautomatisierung und Digitalisierung weiterentwickeln; hohe Datenqualität sicherstellen und Spenden korrekt im CRM verbuchenIn enger Zusammenarbeit mit Direct Marketing Fundraising-Massnahmen optimierenSpenderbindung stärken und Vertrauen durch persönliche, wertschätzende Betreuung fördernIHRE QUALIFIKATIONENKaufmännische Ausbildung und mehrjährige Erfahrung in der TeamleitungAusgeprägte Spender- bzw. Kundenorientierung sowie sichere und überzeugende Kommunikation am Telefon (idealerweise mit Call-Center-Erfahrung)Gute ICT- und CRM-Kenntnisse sowie sicherer Umgang mit gängigen Office-ProgrammenInteresse an Entwicklungszusammenarbeit und den Werten von HelvetasHervorragende Deutschkenntnisse sowie gute Französisch- und Englischkenntnisse; Italienischkenntnisse von VorteilUNSER ANGEBOTBei Helvetas sind Sie Teil einer sinnstiftenden Organisation, in der Ihre Arbeit einen nachhaltigen Beitrag zu einer gerechteren Welt leistet. Wir pflegen eine wertschätzende und kollaborative Kultur, die auf Vertrauen, Flexibilität und Eigenverantwortung basiert. Sie arbeiten in einem professionellen Umfeld, das Integrität, Empathie und kontinuierliches Lernen fördert.Wir bieten Ihnen eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Tätigkeit in einem engagierten Team sowie die Möglichkeit, in einem internationalen Umfeld tätig zu sein. Zudem erwarten Sie moderne Arbeitsplätze im Herzen von Zürich (nur 5 Gehminuten vom Hauptbahnhof entfernt) und zeitgemässe Anstellungsbedingungen.BEREIT FÜR IHRE BEWERBUNG?Bitte reichen Sie Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen bis zum 20. Dezember 2025 (Motivationsschreiben, Lebenslauf und relevante Zeugnisse) über unser Online-Portal ein.Bei Fragen zu dieser Position steht Ihnen Petra Weber, Head Marketing & Fundraising, +41 44 368 65 71 gerne zur Verfügung. Um mehr über Helvetas, unsere Mission und Vision zu erfahren, besuchen Sie unsere Website: http://www.helvetas.org.Bitte beachten Sie, dass der Arbeitsvertrag auf Schweizer Arbeitsrecht basiert. Aufgrund der geltenden Bewilligungsregelungen können wir nur Bewerbungen von Schweizer Staatsangehörigen, EU-Bürger*innen oder Personen mit gültiger Schweizer Arbeitsbewilligung berücksichtigen.--> Jetzt bewerben
Helvetas is an organization specialized in development cooperation and humanitarian response, anchored in Switzerland, and operating in over 35 countries across Africa, Asia, Eastern Europe, Latin America and the Middle East. Our vision is a just world in which all people determine the course of their lives in dignity and security, using environmental resources in a sustainable manner For our Internal Audit team, we are seeking a motivated and empathetic professional to join our team beginning of February / March 2026 or Upon agreement. The Senior Internal Auditor plays a key role in strengthening the organisation's internal audit function by leading field audit missions and supporting the Head of Internal Audit in the definition and delivery of the internal audit strategy. Audit missions are conducted by a minimum of two auditors. The Senior Internal Auditor will lead missions, supported by either internal staff (e.g. country Internal Auditors and Finance Managers) or external audit providersThis role combines independent execution, coordination of audit teams, as well capacity building and continuous improvement across the organisation. YOUR MAIN TASKSA. Audit Missions and Field ExecutionPlan and conduct audit missions independently in accordance with the annual audit plan.Lead two-person (or larger) audit teams composed of internal or external partners.Ensure proper planning, fieldwork, analysis, reporting, and follow-up of audits.B. Methodology, Reporting, and ToolsDraft audit reports, findings, and recommendations based on fieldwork.Prepare, maintain and improve audit templates, checklists, and documentation tools.Track the status of audit recommendations and follow-up actions.Maintain audit dashboards and contribute to internal learning on risk trends.C. Advisory and Capacity BuildingDeliver training on internal controls, fraud awareness, and compliance.Support the development of country-level audit liaisons and strengthen their role.Provide mentoring or guidance to non-auditor staff participating in audits.D. Collaboration and Support to Head of Internal AuditProvide operational support for the Head of Internal Audit and participate in strategic planning.Prepare briefings, analyses, and reports for senior management.Contribute to fraud monitoring, trend analysis, and incident follow-up.Represent the internal audit function during field visits and trainings. YOUR QUALIFICATIONSEducation:University degree in Finance, Accounting, Business Administration, Audit, or a related field.A recognised professional certification (e.g. CIA, CPA, ACCA) is highly desirable.Experience:Minimum of 5 years of audit or compliance experience within an international context.Experience leading audits or reviewing of missions.Experience working with external auditors or consultants is an advantage.Technical Skills:Strong understanding of risk-based audit methodology and internal control frameworks.Skilled in report writing, audit documentation, and data analysis.Proficiency in Microsoft Office and audit-related tools (e.g., SharePoint, Power BI).Fluent English is a must, French, Spanish or Russian would be an assetCore CompetenciesStrong planning, organisation, and leadership skills.Excellent interpersonal and communication abilities across cultures.Analytical thinking and sound judgement.High integrity, discretion, and professional ethics.Ability to work independently and as a team leader. OUR OFFERAt Helvetas, you will be part of a purpose-driven organization where your work creates meaningful global impact. We foster a caring and collaborative culture built on trust, flexibility, and accountability. You will grow in a professional environment that values integrity, empathy, and continuous learning. → We care. We commit.We offer you an interesting challenge in a motivated team with attractive working conditions. READY TO APPLY?Please submit your complete application (motivation letter, CV, and certifications) via our online portal until the 15th December, 2025. For any questions related to this position please contact Guy Schicker, Internal Auditor Directorate, Tel. +41 44 368 67 50, or visit our website www.helvetas.org.Kindly be aware that the contract will be based on Vietnamese terms.To learn more about Helvetas and our mission & vision, visit our website http://www.helvetas.orgConnect with us on LinkedIn: Helvetas LinkedIn Page and Follow us on Instagram @Helvetas_ch --> Apply now
Helvetas ist eine führende Schweizer Entwicklungsorganisation. Unser Ziel ist eine gerechte Welt, in der alle Menschen selbstbestimmt in Würde und Sicherheit leben, die natürlichen Ressourcen nachhaltig nutzen und zur Umwelt Sorge tragen. Für unser Digital Transformation Team suchen wir eine engagierte und technisch versierte Persönlichkeit, die unser Team in Zürich oder Bern verstärkt. Als Senior Abacus Application Manager sorgen Sie dafür, dass unser Abacus-ERP-System zuverlässig läuft und optimal zu den Zielen von Helvetas beiträgt. Sie optimieren wichtige Funktionen wie Finanzen, HR und Projektmanagement, entwickeln die ERP-Architektur weiter und führen zentrale Entwicklungsprojekte. Durch die Zusammenarbeit mit internen Teams und externen Partnern stellen Sie sicher, dass das System stabil bleibt und sich an neue Anforderungen anpasst. Sie gewährleisten zudem reibungslose wiederkehrende Abläufe wie den Jahresabschluss und unterstützen Automatisierung sowie datengestützte Entscheidungen organisationweit. IHRE AUFGABEN Abacus System Management: Verantwortung für die Integration, den Betrieb und die Weiterentwicklung des Abacus-ERP-Systems und die Sicherstellung der optimalen Unterstützung unserer organisatorischen ZieleProjektleitung: Erarbeitung und Umsetzung mittel- bis langfristiger Roadmaps für ERP-Optimierungen sowie Überwachung der damit verbundenen ProjektkostenSystembetrieb und -wartung: Gewährleisten eines stabilen und störungsfreien ERP-Betriebs sowie Betreuung von Datenanbindungen, Schnittstellen und SystemaktualisierungenStakeholder Management: Drehscheibenfunktion zwischen technischen und operativen Bereichen, um die Anforderungen von Finanzen, HR und Projektmanagement effektiv zu unterstützenUser Support: Fachliche Unterstützung aller Abacus-Anwender:innen sowie Koordination komplexerer Supportanfragen mit dem IT Service DeskWissensmanagement: Planung und Durchführung von Schulungen, Erstellung von Benutzerdokumentationen sowie Pflege von Wissensressourcen auf dem Intranet, damit das System organisationweit optimal genutzt werden kann IHRE QUALIFIKATIONENAbgeschlossenes Bachelor- oder Masterstudium in Informatik, Betriebswirtschaft, Finanzen, Rechnungswesen oder einem verwandten BereichNachgewiesene Erfahrung in der Betreuung und Weiterentwicklung von Abacus-ERP-Systemen, vorzugsweise mit Schwerpunkt HR-Module; Erfahrung im NGO-Sektor ist ein PlusErfahrung in der Leitung und Umsetzung von IT- oder ERP-ProjektenFundierte Kenntnisse in ERP-Systemen, Datenanbindungen sowie der Entwicklung von Schnittstellen; Erfahrung mit Automatisierung ist besonders wertvollFähigkeit, effektiv in interdisziplinären und internationalen Teams zu arbeiten sowie Projekte selbstständig von Anfang bis Ende zu steuernStarke Kommunikationsfähigkeit und die Kompetenz, technische Inhalte adressatengerecht auf allen Ebenen zu vermittelnSehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse; weitere Sprachen wie Französisch oder Spanisch sind ein Plus. UNSER ANGEBOTBei Helvetas sind Sie Teil einer sinnstiftenden Organisation, in der Ihre Arbeit einen nachhaltigen Beitrag zu einer gerechteren Welt leistet. Wir pflegen eine wertschätzende und kollaborative Kultur, die auf Vertrauen, Flexibilität und Eigenverantwortung basiert. Sie arbeiten in einem professionellen Umfeld, das Integrität, Empathie und kontinuierliches Lernen fördert. Wir bieten Ihnen eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Tätigkeit in einem engagierten Team sowie die Möglichkeit, in einem internationalen Umfeld tätig zu sein. Zudem erwarten Sie moderne Arbeitsplätze im Herzen von Zürich und Bern (nur 5 Gehminuten vom Hauptbahnhof entfernt) und zeitgemässe Anstellungsbedingungen. BEREIT FÜR IHRE BEWERBUNG?Bitte reichen Sie Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen (Motivationsschreiben, Lebenslauf und relevante Zeugnisse) über unser Online-Portal ein. Bei Fragen zu dieser Position steht Ihnen Patric Masar, Director Digital Transformation, Tel. +41 44 368 65 90 gerne zur Verfügung. Um mehr über Helvetas, unsere Mission und Vision zu erfahren, besuchen Sie unsere Website: http://www.helvetas.org. Bitte beachten Sie, dass der Arbeitsvertrag auf Schweizer Arbeitsrecht basiert. Aufgrund der geltenden Bewilligungsregelungen können wir nur Bewerbungen von Schweizer Staatsangehörigen, EU-Bürger*innen oder Personen mit gültiger Schweizer Arbeitsbewilligung berücksichtigen. -->Apply now
Helvetas is an organization specialized in development cooperation and humanitarian response, anchored in Switzerland, and operating in over 35 countries across Africa, Asia, Eastern Europe, Latin America and the Middle East. Our vision is a just world in which all people determine the course of their lives in dignity and security, using environmental resources in a sustainable manner. For our Digital Transformation and IT team, we are looking for a motivated and innovative professional to be based in Zurich or Bern, starting in January 2026 or by agreement. As part of our digital transformation journey, you will help identify and realize opportunities for smarter, more efficient ways of working across our organization. In this role, you translate business needs into concrete digital solutions designing concepts, developing tools, and implementing them yourself or together with external partners. Working primarily with Microsoft technologies especially SharePoint Online, Power Platform, and related MS365 and Azure services you will contribute to building a modern, secure, and integrated digital landscape that supports our global teams. YOUR MAIN TASKSLead the design, specification, and implementation of digital processes and solutions across our IT systemsDevelop and automate tools and workflows using Power Apps, Power Automate, and Azure Cognitive ServicesSupport the digital transformation strategy, ensuring consistency and compatibility within the application landscapePrepare feasibility analyses, cost estimates, and recommendations for management and the Digital Transformation Steering BoardDrive the conceptual and technical implementation of solutions on Azure, Power Platform, SharePoint, and MS DynamicsManage IT and digitalization projects at head office and in project countries, ensuring secure, scalable, and sustainable outcomesCoordinate change management, testing, and rollout of new solutions into operationCollaborate with and coordinate external partners throughout project implementationPlan and deliver trainings for users and stakeholders in collaboration with the Learning and Innovation team.You are tasked with the specification and implementation of process digitalization and the conception of the operating processes of digital solutions, IT systems and applications. YOUR QUALIFICATIONSBachelor's degree in IT, Computer Science, Engineering, or Business Administration with further education (e.g. CAS) in Project Management or Software EngineeringSeveral years of experience in the design, development, and implementation of Power Platform and SharePoint solutionsComprehensive knowledge of Microsoft 365, in particular SharePoint Online and Power PlatformProven ability to manage small to medium-sized IT projects and to define application requirements in collaboration with end usersGood understanding of software operations and maintenance, ideally within a DevOps environmentStrong communication and coordination skills, with the ability to work effectively with diverse stakeholders and external partnersFlexible, proactive, and organized, able to manage multiple priorities and work under pressureFluent in English; additional languages such as French, German or Spanish are an asset OUR OFFERAt Helvetas, you will be part of a purpose-driven organization where your work creates meaningful global impact. We foster a caring and collaborative culture built on trust, flexibility, and accountability. You will grow in a professional environment that values integrity, empathy, and continuous learning. → We care. We commit.We offer you an interesting challenge in a motivated team with attractive working conditions. You can expect a modern workplace in a multicultural setting in the centre of Bern and Zurich. READY TO APPLY?Please submit your complete application (motivation letter, CV, and certifications) via our online portal. For any questions related to this position please contact Patric Masar - Director Digital Transformation & IT, Tel. +41 44 368 65 90.To learn more about Helvetas and our mission & vision, visit our website http://www.helvetas.org.Connect with us on LinkedIn Helvetas LinkedIn Page and follow us on Instagram @Helvetas_chKindly be aware that the contract will be based on Swiss terms. Due to Swiss work permit restrictions, only applications from Swiss nationals, EU citizens as well as current work-permit holders for Switzerland can be considered. -->Apply now