Notes about cookies

We use cookies on this website. Some of these are necessary for the website to work, such as technical and functional cookies. Other types of cookies, which you can refuse to use, are third-party or advertising profiling cookies. By clicking on "Accept all" you agree to the use of all cookies on the website. By clicking on the "Configure" button you can select your preferences.

Accept all
Configure
Only necessary
Company profile
logo cinfo

swisscontact  

Site: Switzerland, Zürich, Zurich
Website:
Sector: Nonprofit/Community/Social Services/International Cooperation

Swisscontact ist eine unabhängige, gemeinnützige Entwicklungsorganisation, die 1959 aus der Schweizer Privatwirtschaft und Zivilgesellschaft hervorging. In unserer Entwicklungsarbeit fördern wir auf Basis privater Initiative eine nachhaltige wirtschaftliche Entwicklung sowie Wohlstand für alle in Entwicklungs- und Schwellenländern. Unter anderem stärken wir die Kompetenzen von Einzelpersonen sowie die Wettbewerbsfähigkeit von Unternehmen.

 

Die Organisation ist derzeit mit rund 1100 Mitarbeitenden in über 130 Projekten in 41 Ländern aktiv. Der Hauptsitz befindet sich in Zürich, Schweiz.

Go back

Active job ads

New!
swisscontact

HR Business Partner/in 60%

Switzerland, Zürich , Zurich

Die Abteilung People & Learning ist verantwortlich für die Gewinnung und den Einsatz von Mitarbeitenden im In – und Ausland, deren Erhalt und Entwicklung. Wir leisten einen Beitrag an eine lernende Organisationskultur und setzen uns für eine zeitgemässe HR-Politik ein. Per 1. Februar 2026 oder nach Vereinbarung suchen wir für unser Team am Hauptsitz in Zürich eine/n HR Business Partner/in 60%. Arbeitsort: Zürich ​​​Vertragsdauer: unbefristet  AufgabenUnterstützung von Führungskräften der zugewiesenen Abteilungen am Head Office sowie der Regionen Westafrika, Naher Osten, Nordafrika, Zentral- und Ostafrika entlang des gesamten HR-Lifecycles - von Rekrutierungen und Bewerbendenadministration über Mitarbeiterentwicklung und Performance Management bis hin zur strategischen HR-BeratungBeratungen in Personalfragen sowie die Sicherstellung der Gleichbehandlung von Mitarbeitenden in allen HR-ProzessenZusammenarbeit mit der HR-Administration und der LohnbuchhaltungMitarbeit bei der Entwicklung und Sicherstellung der Implementierung von HR-Richtlinien und -prozessenAnforderungenEidg. HR-Fachausweis und mehrere Jahre Berufserfahrung im Personalwesen, vorzugsweise im internationalen KontextSehr gute Deutsch-, Französisch- und Englischkenntnisse in Wort und SchriftSpezifische Kompetenzen in den Bereichen Sozialversicherungen, Payroll und Gehaltssystemen sind von VorteilGewandter Umgang mit MS-Office Applikationen, digitale KompetenzenFreude an der interdisziplinären und interkulturellen Zusammenarbeit, Identifikation mit den Zielen von SwisscontactSelbstbewusste Persönlichkeit mit guten Kommunikationsfähigkeiten, ausgesprochene/r Teamplayer/inSelbständige, zuverlässige, ziel‐ und lösungsorientierte Arbeitsweise mit hohem VerantwortungsbewusstseinFreude an der Mitgestaltung einer dynamischen international tätigen Organisation Swisscontact bietet herausfordernde Tätigkeiten in einem internationalen Kontext. Unsere Arbeit verstehen wir als eine gemeinsame Anstrengung in einer agilen Organisation, die kulturell von gegenseitigem Respekt, Vertrauen und Teamarbeit geprägt ist. Wir freuen uns auf Ihre Online-Bewerbung mit den folgenden Unterlagen: Motivationsschreiben, Lebenslauf, Diplome und Arbeitszeugnisse bis zum 23. November 2025. Bitte bewerben Sie sich ausschliesslich über das Online-Bewerbungsportal. Weitere Informationen finden Sie auf www.swisscontact.org. 

...
companyImg
03/11/2025
swisscontact

AI & Power Platform Expert (100%)

Kosovo, Komuna e Prishtinës , Pristina

We seek an experienced Power Platform Developer to drive the development of modern solutions with a strong emphasis on Microsoft Dynamics 365 and the latest Power Platform technologies including Copilot Studio. In this senior technical role, you will collaborate closely with our Product Owner for Dynamics 365, the whole Technology team and Citizen Developers around the globe to design and implement innovative solutions that digitally empower our organisation. The focus will be on technical excellence and hands-on development (rather than business process management), ensuring our systems are future-proof and maximising new tools like Microsoft Copilot and Power Pages, while orchestrating Citizen Development using the Center of Excellence toolkit, upskilling initiatives like Hackatons and other launchpads for Citizen Developers. Location: Pristina (Kosovo) or Nairobi (Kenya)Start date: Immediately or by arrangementContract: Permanent employment Key TasksDesign & Develop Cutting-Edge Solutions: Technically conceptualise and build state-of-the-art solutions in Dynamics 365 (Customer Engagement) and across the Microsoft Power Platform – including Copilot Studio based AI solutions, Power Apps, Power Automate and Power Pages. These solutions will support core areas such as Donor & Partner Management, Project Management, Finance and Administration, with a focus on deep Dynamics 365 development and integrations with other systems, e. g. using APIs.Technical Collaboration: Work closely with the Product Owner and business stakeholders to translate requirements into technical designs. Provide expert advice on how to digitalise and streamline business and support processes through Dynamics 365 customisation and Power Platform capabilities (e.g. implementing complex logic in Dynamics with plug-ins or java scripts, custom connectors, AI-assisted functionality via Copilot, etc.).Support & Knowledge Sharing: Cooperate with and support other Technology team members in joint projects and daily operations. Act as a technical lead for Power Platform initiatives, ensuring high-quality coding standards and maintainable solutions. Support end users of the respective solutions.Adoption & Training: Promote widespread adoption of Power Platform solutions. This includes mentoring citizen developers within the organisation, delivering training on new features (e.g. Copilot AI features) and best practices, as well as helping to build an active internal community of Power Platform users. Lead and maintain the governance of citizen development within the organization (Center of Excellence).Requirements:Education: Bachelor's degree (or higher) in Information Technology, Computer Science or equivalent technical education.Experience: Minimum 4–5 years of hands-on experience developing, implementing, and maintaining solutions on Microsoft Dynamics 365 and the Power Platform. Proven expertise in Power Platform components (Power Apps, Power Automate, Power Virtual Agents) is required, with substantial experience in Dynamics 365 customization and development (plug-ins, workflows, Dataverse)New Tech Savvy: Demonstrated interest or experience in emerging Power Platform technologies. Experience with Power Pages for external-facing applications or portals, and familiarity with AI/Copilot features (e.g. Power Platform Copilots, Azure OpenAI integration) is a strong advantage for creating future-ready solutions.Technical Skills: Solid understanding of software development life cycle and best practices in the Power Platform ecosystem (solution management, DevOps pipelines for Power Platform, Power Platform governance for citizen development - e. g. with the Center of Excellence Starter Kit). Ability to integrate Dynamics/Power Platform with other systems via connectors or custom APIs.AI Skills: Strong general AI skills including prompting techniques, an understanding of Generative AI, LLMs, SLMs, AI orchestration, agentic AI, RAG and with hands-on experience integrating AI Builder and AI Foundry into business processes and Power Platform based solutions is a plus.Analytical Mindset: Structured, process-oriented thinker with the ability to analyse and independently solve complex problems. You approach challenges in a solution-oriented, innovative manner, ensuring that implemented solutions meet business needs and quality standards.Proactive & Ownership Attitude: A self-driven professional who takes ownership of projects. Proactive in keeping up with Microsoft's updates and guiding the team on utilising new features. Able to work independently, yet collaboratively in a global team, showing resilience and accountability for outcomes.Communication: Business proficiency in English (written & spoken) is required. Additional language skills (e.g. German, French or local languages of our country offices) are a plus. Able to communicate technical information effectively to non-technical stakeholders.Cultural Fit: Commitment to Swisscontact's values of quality, mutual respect, diversity, trust, and teamwork. Experience working in multicultural teams or across different countries is an asset, as our projects span various regions.What we offerSwisscontact provides attractive working conditions in an international, multicultural environment. We foster an agile organisational culture defined by mutual respect, diversity, trust, and teamwork, where innovation is encouraged. As a key technical expert on a global team, you will have the opportunity to shape how modern technology (Dynamics 365, Citizen Development, AI) is used to create impact in our organization. We support continuous learning and professional growth, keeping you at the cutting edge of the Microsoft ecosystem.We look forward to receiving your online application with the following documents: cover letter, curriculum vitae, diplomas and references.Please apply exclusively via the online application portal. For further information please visit www.swisscontact.org.

...
companyImg
17/10/2025