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swisscontact  

Site: Switzerland, Zürich, Zurich
Website:
Sector: Nonprofit/Community/Social Services

Swisscontact is a leading partner organisation for the implementation of international development projects. We are represented in 38 countries with over 1200 employees. The foundation is headquartered in Zurich, Switzerland.

Swisscontact promotes inclusive economic, social and ecological development to make an effective contribution towards sustainable and widespread prosperity in developing and emerging economies. Swisscontact stands for professional quality and high ethical standards in its activities.

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swisscontact

(Junior) Advisor Tourism Advisory Services (60-100%)

Switzerland, Zürich , Zurich; Bern
Nonprofit/Community/Social Services
Other

Our Tourism Advisory Services (TAS) team is offering expert advice in the field of sustainable tourism development to external and internal parties. Our team is managed out of the head office in Zurich but operates globally. To strengthen our existing team, we are looking for a (Junior) Advisor Tourism Advisory Services (60-100%)Employment start: 1.1.2022, or according to agreementPlace of work: Zurich, Bern and Home office TasksCollaborate in the acquisition and implementation of consulting services for internal and external customers in the fields of tourism advisory, training and/or researchLead selected research assignments and coordination tasksContribute to the development and implementation of internal as well as project-specific knowledge management activities and learning modulesContribute to the design of external communication through various mediaRequirementsProfessional experience:Academic degree or relevant postgraduate studies in the field of tourism.Tourism professional with min. 2 years relevant working experience, and with specialization in thematic area such as e.g. tourism marketing and promotion, responsible tourism.Experience in knowledge management and transfer, and training development desired.First professional experience in an international context, ideally in development cooperation.Understanding of and good network within the Swiss tourism industry desired.First experience in coordination, management and leadership.Skills and capabilities:Proficiency in English and German indispensable; in addition, Spanish or French highly desired.Highly structured person with fast comprehension and outstanding multitasking skills.Ability to prioritize under high workload/time pressure, results-oriented thinking and decision making.Proven coordination, networking and facilitation skills (within internal and external stakeholders).Professional and goal-oriented communication skills in a multicultural context and with different target groups. Willingness, pleasure and ability to work in frequently changing team constellations.Work permit for Switzerland or EU/EFTA citizenship.Swisscontact offers attractive working conditions in an international and multicultural context. We see our work as a joint effort in an agile organizational culture: mutual respect, trust, and teamwork. We look forward to receiving your online application with the following documents: letter of motivation, curriculum vitae, diplomas and references. For further information please visit www.swisscontact.org. Contact person: Doris Keller, HR Business Partner (doris.keller@swisscontact.org)

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08/10/2021
swisscontact

Head of Operations / STV Head of Programme (80% – 100%)

Switzerland, Bern , Zürich
Nonprofit/Community/Social Services
Other

Mit dem Swiss Import Promotion Programm SIPPO des Staatssekretariates für Wirtschaft SECO betreibt Swisscontact nachhaltige Handelsförderung in 11 Partnerländern zu sechs ausgewählten Wirtschaftssektoren, in Zusammenarbeit mit lokalen Exportförderorganisationen und Branchenverbänden. SIPPO befähigt diese, ihre Serviceleistungen (z.B. Messeteilnahmen, Kontaktvermittlung auf virtuellen B2B-Plattformen) für ihre angegliederte Exportunternehmen zu verbessern, so dass sich diese neue Absatzmärkte erschließen können. Dies schafft in den Partnerländern langfristig Aufträge, Einkommen und somit Zukunftschancen für Unternehmen (weitere Informationen unter www.sippo.ch).Für unser SIPPO-Team in der Schweiz suchen wir per 1. Januar 2022 oder nach Vereinbarung eine/n engagierte/nHead of Operations / STV Head of Programme (80% – 100%)Arbeitsort: Bern, Zürich und HomeofficeVertragsdauer: befristet auf 4 Jahre (mit Option auf Verlängerung)AufgabenSie sind verantwortlich für die operative Umsetzung des Programmes, die sie zielgerecht mit hoher Professionalität, Kreativität und Sinn für Pragmatismus sicherstellenSie arbeiten eng mit der Programmleitung zusammen und ergänzen die strategische Programmumsetzung mit Erkenntnissen aus dem operativen ProgrammgeschehenSie haben einen klaren Führungsstil, unterstützen das Team in der Schweiz bei der Umsetzung mit den Länderteams und stellen die Abstimmung mit den Programmfunktionen Kommunikation, Resultatmessung, Admin & Finanzen sicherSie unterstützen Innovation und Wissenstransfer, unabdingbar für den Erfolg des globalen ProgrammsSie überwachen das operative Programmbudget und stellen sicher, dass vereinbarte Ergebnisse (Berichte, Dokumentationen, Planungsdokumente etc.) termingerecht bereitstehenSie kommunizieren stilsicher und umsichtig mit einem grossen nationalen und internationalen Stakeholder-NetzwerkBei Bedarf packen Sie bei der Entwicklung und Umsetzung von spezifischen Programmdossiers selbst mit anAnforderungenUniversitäts- oder Fachhochschul-AbschlussMindestens 5 Jahre Berufserfahrung in Entwicklungszusammenarbeit, Organisationsentwicklung oder internationalem HandelAusgewiesene Führungserfahrung mit WeiterbildungFachkenntnisse in einem der folgenden Bereiche sowie Affinität für die anderen: Handelsförderung, Systemic Market Development, Change Management sowie Capacity DevelopmentErfahrung in der Programmumsetzung in einem internationalen Set-Up (ev. an einer Schnittstellenfunktion zwischen öffentlichem und privatwirtschaftlichem Bereich)Fingerspitzengefühl in der Kommunikation sowie im Umgang mit einem vielschichtigen Stakeholder-NetzwerkDeutsch als Muttersprache sowie ausgezeichnete Sprachkenntnisse in Englisch (Wort und Schrift); weitere Sprachen (Französisch, Spanisch) sind von VorteilAusgeprägtes lösungsorientiertes Handeln und ausgezeichnete Fähigkeiten, andere für Neues zu motivierenStarke „Hands-On'-Mentalität und Freude, die Programmumsetzung in einem dynamischen Umfeld mitzugestaltenSwisscontact bietet herausfordernde Tätigkeiten in einem internationalen Kontext. Unsere Arbeit verstehen wir als eine gemeinsame Anstrengung in einer agilen Organisation, die kulturell von gegenseitigem Respekt, Vertrauen und Teamarbeit geprägt ist. Wir freuen uns auf Ihre Online-Bewerbung mit den folgenden Unterlagen: Motivationsschreiben, Lebenslauf, Diplome und Arbeitszeugnisse. Bitte bewerben Sie sich ausschliesslich über das Online-Bewerbungsportal. Weitere Informationen finden Sie auf www.swisscontact.org. Kontaktperson: Barbara Eich, HR Business Partner (barbara.eich@swisscontact.org)

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30/09/2021